Otevíráme pilotní ročník dvouletého programu pro dvojice lidí ve vedení škol, kteří chtějí být pedagogickými lídry. Program jsme připravili na základě toho nejlepšího know-how s předními experty.
Chceme, aby se v každé škole děti učily naplno a s radostí. A bez ředitelů to nejde. Proto jsme připravili skvělou příležitost, jak prakticky posunout školu kupředu. Díky inspiraci od špičkových lektorů a škol, individuální podpoře a sdílení v komunitě spřízněných lidí.
Program jsme zahájili 27. 3. 2019 na slavnostním večeru Ředitel naživo: Startujeme 2019. Přes 200 hostů naplnilo pražské Centrum současného umění DOX. Mezi řečníky na pódiu vystoupil i ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal a člen správní rady Nadace České spořitelny Ondřej Liška.
„Když se podíváte na ty nejmodernější poznatky z oblasti neurosciences či moderní pedagogiky, tak stejně nakonec končí u Komenského. Jsou to staré koncepty, které mluví o nějaké celistvosti. O celostním pohledu na děti, na sebe samého, na člověka. A myšlenka, která mi přijde právě tady vhodná za zpřítomnění, je, že tradice není uctívání popela, ale předávání ohně. A to je přesně to, co dělá Učitel naživo a nově i Ředitel naživo," řekl ve svém příspěvku Ondřej Liška. Symbolicky pak s Tomášem Zatloukalem k příležitosti zahájení programu Ředitel naživo zapálili oheň v petrolejce.
Do programu přijímáme účastníky ze základních a středních škol, a to bez ohledu na délku zkušeností ve vedení školy či region, ve kterém se škola nachází. Přihlásit se můžete do 19. 5. 2019.
Věříme, že dobrá škola dokáže proměnit životy dětí k lepšímu. Aby měly děti za doprovodu učitelů možnost nacházet svou vlastní hodnotu a uplatnit se ve světě, musí pro to ve škole vznikat prostor a podmínky. Takové podmínky nejlépe vytváří tým učitelů v čele s ředitelem – pedagogickým lídrem.
Ředitel v roli pedagogického lídra hluboce rozumí potřebě zaměřovat se ve škole na učení a rozvoj dětí. Věří, že jeho základním úkolem je vyhodnocovat dopad všech pracovníků ve škole na učení dětí. Získává svůj tým pro vizi školy, jako otevřeného a učícího se společenství, v jehož centru je dítě. Takové ředitele tu chceme mít.
Stejně jako v našem učitelském výcviku jsme se i v ředitelském programu zaměřili na to nejlepší z českého i zahraničního vzdělávání. Přivezli jsme know-how ze studijní cesty po USA, využili jsme studie od nejvýznamnějších expertů zabývajících se dopadem práce ředitelů na učení dětí. Načerpali jsme inspiraci od expertní rady složené ze zkušených ředitelů a odborníků z Česka.
Pro pilotní ročník programu založeného na dlouhodobosti, spolupráci a propojování zkušeností, teorie a praxe, nyní hledáme dvojice z řad vedení škol, které by do toho šly s námi. Jedině společně totiž dokážeme vybudovat silnou a soudržnou komunitu s potenciálem proměňovat vzdělávání dětí k lepšímu.
Programem cesta nekončí. Tvoříme velkou a trvalou učící se komunitu
Více informací o programu naleznete ZDE.
Ředitel naživo je tady!
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (75)
- dětská literatura (22)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (35)
- informační technologie (186)
- inovativní vzdělávání (150)
- názory (19)
- NÚV (1)
- odborná literatura (642)
- pedagogické asociace (106)
- pozvánky (1)
- PR článek (1)
- profese učitele (386)
- projekty (21)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (174)
- školství v regionech (102)
- školství v zahraničí (66)
- výchova (214)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (328)
- výzkum a hodnocení (555)
- vzdělávací politika (816)
- zajímavé tipy (661)
- zaujalo nás (837)
Archiv
- ► 2024 (303)
- ► 2023 (337)
- ► 2022 (350)
- ► 2021 (314)
- ► 2020 (319)
- ▼ 2019 (311)
- ► 2018 (302)
- ► 2017 (313)
- ► 2016 (322)
- ► 2015 (303)
- ► 2014 (306)
- ► 2013 (310)
- ► 2012 (266)
- ► 2011 (255)
- ► 2010 (254)
Česká škola
Šéfredaktorka
Akce
Výtvarné umění

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.