Šest studentů středních škol, kteří se zúčastnili prvního ročníku literární soutěže vyhlášené pod záštitou předsedy Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky, ocenil 29. 4. Jan Hamáček. Celkem své práce zaslalo 110 studentů ze všech krajů ČR.
„Práce byly velmi kvalitní a svědčí o tom, že mladým lidem není dění v naší zemi ani zdaleka lhostejné,“ konstatoval s potěšením Jan Hamáček. Středoškoláci zasílali eseje podle své volby zpracované na jedno ze tří témat. Ta byla následující: návrh změn Ústavy ČR, snížení věkového limitu pro účast ve volbách a odpověď na otázku: „Jaké zákony v ČR potřebujeme?“. Podle předsedy Poslanecké sněmovny byly některé myšlenky studentů velmi zajímavé a mohly by být pro zákonodárce inspirativní.
Literární soutěže o nejlepší studentskou esej probíhala v období od 1. prosince loňského roku do letošního 28. února. Byla vypsána při příležitosti 25. výročí Sametové revoluce. Své práce zasílali především studenti gymnázií, ale zapojili se do ní i žáci obchodních škol, průmyslovek nebo středních škol informatiky.
V esejích se studenti věnovali tématům, jako je řešení korupce, daňových rájů či referenda. Většinou přitom odmítali snížení hranice pro účast ve volbách. Uvědomovali si pocit odpovědnosti, který s volebním právem souvisí. Několikrát v esejích zaznělo, že by se školy měly zasadit o větší informovanost mladých lidí o politickém dění, aby tak mezi nimi vzbudily zájem o veřejné záležitosti.
Vybraných šest studentů středních škol se setkalo s předsedou PS PČR Janem Hamáčkem. Spolu s ním prošlo historickou budovu sněmovny a po té společně poobědvali. „Diskuse byla rovněž velmi zajímavá, zazněly na ní zajímavé myšlenky a potvrdila přehled, jaký studenti o politickém dění mají,“ dodal Jan Hamáček.
Vítězné práce vypracovali:
Téma č. 1: Jaké změny Ústavy bych navrhl, aby se lidé mohli snáze účastnit na veřejném rozhodování v České republice?
Václav Šimánek, 7. ročník osmiletého gymnázia, Gymnázium Budějovická, Praha 4
Aleš Kubíček, septima, Gymnázium Lovosice
Téma č. 2: Snížení věkového limitu pro účast ve volbách
Andrea Tunysová, maturitní ročník šestiletého gymnázia, Slovanské gymnázium Olomouc
Jiří Šrogl, 1. ročník, Soukromá střední škola výpočetní techniky Praha
Téma č. 3: Jaké zákony v České republice potřebujeme?
Gabriela Randáková, 4. ročník, První české gymnázium v Karlových Varech
Filip Emmer, kvinta, Sportovní gymnázium Ludvíka Daňka v Brně
Zajímavé části textů ze soutěže si můžete přečíst ZDE.
„Zájem studentů o politiku a legislativní proces je velký,“ říká Jan Hamáček
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (75)
- dětská literatura (22)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (35)
- informační technologie (187)
- inovativní vzdělávání (150)
- názory (19)
- NÚV (1)
- odborná literatura (642)
- pedagogické asociace (107)
- pozvánky (1)
- PR článek (1)
- profese učitele (386)
- projekty (21)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (176)
- školství v regionech (105)
- školství v zahraničí (66)
- výchova (216)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (333)
- výzkum a hodnocení (557)
- vzdělávací politika (829)
- zajímavé tipy (663)
- zaujalo nás (840)
Archiv
- ► 2024 (303)
- ► 2023 (337)
- ► 2022 (350)
- ► 2021 (314)
- ► 2020 (319)
- ► 2019 (311)
- ► 2018 (302)
- ► 2017 (313)
- ► 2016 (322)
- ▼ 2015 (303)
- ► 2014 (306)
- ► 2013 (310)
- ► 2012 (266)
- ► 2011 (255)
- ► 2010 (254)
Česká škola
Šéfredaktorka
Akce
Výtvarné umění

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.