Skupina ČEZ odstartovala čtvrtý ročník soutěže Vím proč. Videa z tohoto portálu využívá podle aktuálního průzkumu přes 50 % fyzikářů. Jsou seřazená od nejlépe hodnocených a dělená do kategorií odpovídajících učebním osnovám.
Vím proč je fyzikální soutěž, která usiluje o zvýšení zájmu mladých lidí o fyziku a technické obory. Po úspěšných třech ročnících, do kterých se zapojilo téměř 1 500 uživatelů, právě startuje ročník čtvrtý. Žáci základních a středních škol mohou opět vkládat videa s vlastními fyzikálními pokusy na www.vimproc.cz a soutěžit o hodnotné ceny od Skupiny ČEZ a společnosti LMC. Soutěžící mohou vyhrát jak tablety sami pro sebe, tak moderní učebnu v hodnotě 200 tisíc korun od Nadace ČEZ pro svou školu.
Soutěž Vím proč se po třech letech již dostala do povědomí fyzikářů na základních a středních školách. V letošním průzkumu autorů projektu mezi 166 českými fyzikáři odpovědělo 94 učitelů (57 %), že portál soutěže zná. Jen o trochu méně (54 %) pak potvrdilo, že videa umístěná na webových stránkách navíc využívá ke zpestření výuky fyziky.
S novinkou v podobě stránek sloužících jako on-line učebnice přišel loňský třetí ročník, kdy došlo k rozdělení webu na část výukovou a soutěžní. Ve výukové části zůstávají všechna videa z minulých let seřazená od nejlépe hodnocených a dělená do kategorií odpovídajících učebním osnovám.
„Věříme, že přehledné rozdělení videí usnadňuje učitelům jejich využívání. Každý si může vybrat pokusy, kterými obohatí hodiny fyziky, a mít je stále po ruce. Žáci mají v oblibě praktické ukázky, které pro ně mohou být srozumitelnější i zábavnější, když je vidí v provedení vrstevníků,“ vysvětluje Pavel Puff, manažer Útvaru strategický nábor Skupiny ČEZ.
Právě odstartovaného čtvrtého ročníku soutěže se mohou opět účastnit žáci základních a středních škol, kteří na web Vím proč vloží videa, ve kterých originální a zábavnou formou vysvětlí nějaký fyzikální jev. Ocenění získají nejen nejlepší videa vybraná odbornou porotou, ale také ta, která vyhrají v on-line hlasování veřejnosti.
Autoři videí vybraných veřejností se mohou zúčastnit exkurze do vybraného provozu Skupiny ČEZ. Autoři tří nejzdařilejších experimentů oceněných odbornou porotou pak získají moderní tablety, a ti úplně nejúspěšnější obdrží pro svou školu 200 000 Kč na speciální technickou učebnu od Nadace ČEZ. Od spuštění soutěže v roce 2013 se na webových stránkách zaregistrovalo téměř 1 500 uživatelů a vloženo bylo téměř 700 videí.
Design a technické řešení projektu Vím proč zajišťuje společnost LMC, která provozuje kariérní portál Jobs.cz a má bohaté zkušenosti s požadavky zaměstnavatelů i celkovou situací na pracovním trhu.
„České firmy čelí kritickému nedostatku schopných, vysoce kvalifikovaných techniků. Věříme, že k dlouhodobějšímu zlepšení situace může přispět především atraktivnější výuka přírodovědných předmětů již na základních a středních školách. Právě projekty jako Vím proč jsou klíčem, jak zvýšit zájem nastupující generace o potřebná zaměření,“ říká Tomáš Ervín Dombrovský, analytik společnosti LMC.
Více informací ZDE a ZDE.
Víte, co je Vím proč?
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (75)
- dětská literatura (22)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (35)
- informační technologie (187)
- inovativní vzdělávání (150)
- názory (19)
- NÚV (1)
- odborná literatura (642)
- pedagogické asociace (107)
- pozvánky (1)
- PR článek (1)
- profese učitele (386)
- projekty (21)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (176)
- školství v regionech (105)
- školství v zahraničí (66)
- výchova (216)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (333)
- výzkum a hodnocení (557)
- vzdělávací politika (829)
- zajímavé tipy (663)
- zaujalo nás (840)
Archiv
- ► 2024 (303)
- ► 2023 (337)
- ► 2022 (350)
- ► 2021 (314)
- ► 2020 (319)
- ► 2019 (311)
- ► 2018 (302)
- ► 2017 (313)
- ▼ 2016 (322)
- ► 2015 (303)
- ► 2014 (306)
- ► 2013 (310)
- ► 2012 (266)
- ► 2011 (255)
- ► 2010 (254)
Česká škola
Šéfredaktorka
Akce
Výtvarné umění

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.