Profil členské organizace SKAV Step by Step ČR, o. p. s. a rozhovor s její ředitelkou.
Markéto, co bylo impulzem pro založení organizace Step by Step ČR a za jakých podmínek to probíhalo?
Přinesli jsme vzdělávací program Začít spolu a mezinárodní zkušenost a inspiraci. Zásadní změna, kterou jsme přinášeli a stále přinášíme je ve vztahu učitel – dítě/žák. Věříme v partnerství a průvodcovství učitele. Za volantem sedí žák a učitel je na sedadle spolujezdce, navigátora. Náš důraz na zapojení rodiny a širší komunity do procesu vzdělávání dětí umožnil doslova vtažení rodičů do školy.
Toužíme tento program dále rozvíjet, propagovat a pomáhat školám ho implementovat. Začít spolu je jediný vzdělávací program v ČR, který má k dispozici pro českého učitele standardy jeho práce – mezinárodní rámec kvality ISSA (Kompetentní učitel 21. století).
Novou dlouhodobou vizí organizace je „Škola Začít spolu v dosahu každého rodiče v ČR“. Chceme dobudovat síť „regionálních tréninkových center“ tak, abychom pokryli celé území. Plánujeme zaplnit slepá místa na mapě škol Začít spolu v ČR.
…Jak fungujete jako organizace a jak vypadá vaše spolupráce se školami?
Máme sídlo v malé kanceláři kousek od stanice metra Vltavská. Náš tým zaměstnanců tvoří 4–10 lidí podle toho, na kolika projektech pracujeme. Většina lektorů s námi spolupracuje externě, k dispozici jich máme cca 30. Spolupráce se školami je založena na vzájemném partnerství. Poskytujeme zejména vzdělávací služby a podporujeme vznik sítí škol a učitelů, vzájemné návštěvy ve třídách a regionální setkání učitelů a ředitelů škol Začít spolu.
Co považujete za váš největší úspěch a proč?
Stále rostoucí počet škol, které se hlásí k programu Začít spolu. Protože to znamená, že stále více ředitelů podporuje myšlenky, na kterých Začít spolu stojí, a nebojí se změn. Když učitel přemýšlí o své práci v souvislostech a ve spolupráci s ostatními, je mnoho vyhráno! Úspěchem rozhodně je, že po dvaceti letech je vzdělávací program Začít spolu stále aktuální. Je tedy nadčasový a praxí ověřený. Vypovídají o tom mnohé osobní příběhy rodičů, učitelů i jeho „absolventů“, kteří jsou samostatní, kreativní, umějí řešit problémy a neztratí se v dnešním komplikovaném světě…
Celý text si můžete přečíst ZDE (str. 5).
Silvie Pýchová: Interview s Markétou Literovou
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (75)
- dětská literatura (22)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (35)
- informační technologie (187)
- inovativní vzdělávání (150)
- názory (19)
- NÚV (1)
- odborná literatura (642)
- pedagogické asociace (107)
- pozvánky (1)
- PR článek (1)
- profese učitele (386)
- projekty (21)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (176)
- školství v regionech (105)
- školství v zahraničí (66)
- výchova (216)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (333)
- výzkum a hodnocení (557)
- vzdělávací politika (829)
- zajímavé tipy (663)
- zaujalo nás (840)
Archiv
- ► 2024 (303)
- ► 2023 (337)
- ► 2022 (350)
- ► 2021 (314)
- ► 2020 (319)
- ► 2019 (311)
- ► 2018 (302)
- ► 2017 (313)
- ► 2016 (322)
- ► 2015 (303)
- ▼ 2014 (306)
- ► 2013 (310)
- ► 2012 (266)
- ► 2011 (255)
- ► 2010 (254)
Česká škola
Šéfredaktorka
Akce
Výtvarné umění

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
0 komentářů:
Okomentovat