V čísle 3/2009 časopisu Orbis Scholae byla publikována zpráva o výzkumu, který se věnoval reflexi vzdělávací politiky na kulatých stolech SKAV za posledních šest let.
Studii najdete v Orbis Scholae číslo 3/2009.
V úvodu se píše: „Kulaté stoly patří k nejdůležitějším a nejznámějším aktivitám, které dlouhodobě organizuje občanské sdružení Stálá konference asociací ve vzdělávání (SKAV). SKAV je jedním z nejvýznamnějších sdružení v České republice působících v oblasti školství. Kulaté stoly představují veřejnou platformu pro diskusi o zásadních otázkách vzdělávací politiky. Následující studie přináší reflexi české vzdělávací politiky v kulatých stolech pořádaných za posledních téměř šest let. Tuto reflexi jsme učinili prostřednictvím výzkumu. Ve studii nejprve krátce představujeme jeho metodologii. Dále podáváme stručnou charakteristiku SKAV a kulatých stolů. Těžiště studie tvoří výsledky výzkumu. Poskytují pohled na aktuální témata vzdělávací politiky, která byla hlavním předmětem zájmu hlavních vystupujících na kulatých stolech a diskusí, jichž se zúčastnili zástupci decizní sféry, odborníci, učitelé a představitelé pedagogické veřejnosti z celé ČR i médií. Studii uzavírá „případová studie“ shrnující pohled účastníků kulatých stolů na problematiku kurikula.“
Výzkumný problém byl formulován takto: Která témata byla předmětem kulatých stolů ve sledovaném období a jaký byl jejich vývoj? Hlavní metodou výzkumu byla obsahová analýza kulatých stolů v období 2003–2008 na základě dvou sborníků SKAV s výstupy a příspěvky panelistů. Byla sledována i návštěvnost kulatých stolů z hlediska jejich témat.
Výzkum vymezil sedm tematických okruhů:
1. Kurikulum
2. Evaluace škol a hodnocení žáků
3. Škola
4. Učitel
5. Budoucnost škol(ství)
6. Financování školství
7. Ostatní
Témata Kulatých stolů byla porovnána s aktuálními tématy vzdělávací politiky ve sledovaném období, která byla formulována ve výročních zprávách a dlouhodobém záměru MŠMT.
Podle výsledků ankety, kterou organizátoři zaslali účastníkům kulatých stolů v lednu 2008, hodnotili respondenti obsah i formu Kulatých stolů velice kladně. „S odvoláním na tyto výsledky i na základě vlastních zkušeností se domníváme, že můžeme konstatovat, že kulaté stoly k uspokojování potřeb pedagogické praxe v oblasti vzdělávací politiky významně přispívají,“ píše se v závěru studie.
Sborníky SKAV si můžete stáhnout ZDE.
– Kulaté stoly ke vzdělávací politice (duben 2003–říjen 2005)
– Kulaté stoly ke vzdělávací politice (listopad 2005–červen 2008):
Věra Ježková: SKAV a Kulaté stoly jako reflexe vzdělávací politiky
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (75)
- dětská literatura (22)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (35)
- informační technologie (187)
- inovativní vzdělávání (150)
- názory (19)
- NÚV (1)
- odborná literatura (642)
- pedagogické asociace (107)
- pozvánky (1)
- PR článek (1)
- profese učitele (386)
- projekty (21)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (176)
- školství v regionech (105)
- školství v zahraničí (66)
- výchova (216)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (333)
- výzkum a hodnocení (557)
- vzdělávací politika (829)
- zajímavé tipy (663)
- zaujalo nás (840)
Archiv
- ► 2024 (303)
- ► 2023 (337)
- ► 2022 (350)
- ► 2021 (314)
- ► 2020 (319)
- ► 2019 (311)
- ► 2018 (302)
- ► 2017 (313)
- ► 2016 (322)
- ► 2015 (303)
- ► 2014 (306)
- ► 2013 (310)
- ► 2012 (266)
- ► 2011 (255)
- ▼ 2010 (254)
Česká škola
Šéfredaktorka
Akce
Výtvarné umění

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
0 komentářů:
Okomentovat