Knížka předkládá malým i velkým čtenářům osm veselých povídek (podle osmi českých obojetných souhlásek), které jsou výjimečné tím, že v sobě vždy obsahují všechna vyjmenovaná slova pro určitou hlásku a navíc se hemží spoustou dalších slov s měkkými či tvrdými i/y.
Veselé příběhy s vyjmenovanými slovy
Po povídce doprovázené obrázky následuje text povídky s vynechávkami pro doplnění i/y, přehled vyjmenovaných slov, slov příbuzných a odvozených, objasnění „zapeklitých výrazů“, slov stejně či podobně znějících, ale jinak psaných, s různými významy (syrový, sýrový, sírový). Knihu ocení rodiče či pedagogové, kteří chtějí komplexně a zároveň zábavně přiblížit dětem vyjmenovaná slova. Kniha je vytvořená tak, aby ji mohli využít ti, kteří s touto záludností češtiny „bojují“. Zároveň jde o výborný způsob, jak zabavit nadané dítě v odpovídajícím věku.
Michaela Bergmannová je absolventkou FAMU, oboru animovaná a multimediální tvorba. Zabývá se kreslenou animací a ilustrací knížek pro děti. Podílí se na několika projektech České televize.
Lenka Zemanová je absolventkou FF UK, KTF UK, ETF UK, v současné době studuje na PedF UK (obor primární pedagogika) a pracuje jako asistentka pro nadané děti v ZŠ sv. Voršily v Praze.
Knihu si můžete objednat ZDE.
O Myšákovi v mikině (ukázka)
M šák M ky, přezdívaný M kimaus, stál před zrcadlem a přem šlel, co si obléknout. Rozhodl se pro m kinu z m kané příze, tento vým sl textilního prům slu. Ze svých několika m kin si nakonec vybral tu s obrázkem kočky M cky, což mu připadalo m mořádně vtipné. Byla to jeho nejm lejší m kina, dárek od kamarádky Herm ny k m nulým narozeninám.
Nadešel čas snídaně. M šák si v m krovlnné troubě ohřál m chaná vajíčka od včerejška a v m xéru um xoval km novou pomazánku. Chleba s pomazánkou chutnal m zerně. M ky to rychle zapil m nerálkou. Špinavou m sku uklidil do m čky a v um vadle si um l ruce m dlem.
Pak si usm slel, že pojede navštívit svého m lého kamaráda m vala M rka, bydlícího v m slivně uprostřed lesa. Zamkl vysm čený byt skládající se jen z jedné m stnosti, kde nebylo ani sm tko. Nasedl do starého m krobusu a vydal se na cestu, která mu trvala asi dvacet m nut. M šák tyto výlety doslova m loval. Občas se příliš zam slel a m krobus dostal sm k, ale tentokrát dojel bez nehody.
M krobus si koupil před lety za peníze, které mu odkázala jeho mam nka, která byla m mochodem m lionářka a také majitelka sbírky houslových sm čců a hlem ždích ulit. M vala podivné nápady, které se vym kaly zdravému m šímu rozumu, a často trpěla m grénou. Byla um něná, a když viděla nějaký hm z, chovala se jako pom nutá. Vym nila si, že M ky vyhubí veškerý hm z v domě a vyžene i všechny hm zožravce, jejichž stravovací návyky považovala za nem stné a nem nila se s nimi sm řit. M šák jí m lerád vyhověl a nem losrdně vym til z domu nem lý hm z a hm zožravce odvezl do nedalekého průsm ku. M ky našel M rka, jak si hraje s m čem na m tině asi půl m le od čerstvě om tnuté m slivny stojící v m rném kopci. Kolem poletovalo chm ří z pampelišek, nad nimiž se m hotali m loučcí bělásci, v trávě km tali mravenci. M rek byl starý dobrák, nebyl však slabom slný, nam šlený ani zlom slný. Nikdy nechtěl rozdm chávat nějaké spory, takové m šlenky mu byly cizí. M ky s M rkem se často zalykali sm chem, když si vyprávěli nesm slné vtipy.
M šák si s M rkem chvíli bezm šlenkovitě, téměř m moděk házel m čem a pak si pom slel, že jsou oba úplně m mo. Ze zam šlení vytrhla M kyho bolest. M rek špatně m řil a om lem trefi l M kyho m čem přímo do m chy. Naštěstí m nul hlavu a nic mu nezlom l. M šák křičel, jako by šlápl na m nu. Když se bolest zm rnila, rozhodl se M rek, že odveze M kyho na pohotovost. Ujal se jich m krochirurg Přem sl Dm chadlo, který se na pohotovosti jen tak ochom tal, protože toho dne bylo m nimum úrazů. Vyšetřil m šáka a uklidnil ho, že se těší m mořádnému zdraví. M rek a M ky tím byli m le potěšeni a vydali se zpět. Cestou zajeli do Kam ka podívat se na pantom m cké představení m ma Lum ra M dliny, což prý byl opravdový m str. M zivý poplatek zaplatili m ncemi z nezam katelné kasičky. M m byl sice nem stně nam šlený, ale jeho vystoupení bylo nádherné. Po představení se vydali zpět k m slivně.
Vedle M rkova příbytku si M ky všiml staré m chačky. Zbylo v ní jen pár kam nků. M ky se rozhodl, že pro dnešek si v m chačce udělá domeček. Zatím se mu ale nechtělo spát, a tak si to s M rkem nam řili na ryby. Ulovili plno vodních živočichů, mezi nimi i pár m hulí a sum šů. Když odem kali, jejich první m šlenkou bylo povzbudit m sl pořádnou večeří z vydatného úlovku.
Michaela Bergmannová, Lenka Zemanová: Výři nesýčkují
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (75)
- dětská literatura (22)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (35)
- informační technologie (187)
- inovativní vzdělávání (150)
- názory (19)
- NÚV (1)
- odborná literatura (642)
- pedagogické asociace (107)
- pozvánky (1)
- PR článek (1)
- profese učitele (386)
- projekty (21)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (176)
- školství v regionech (105)
- školství v zahraničí (66)
- výchova (216)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (333)
- výzkum a hodnocení (557)
- vzdělávací politika (829)
- zajímavé tipy (663)
- zaujalo nás (840)
Archiv
- ► 2024 (303)
- ► 2023 (337)
- ► 2022 (350)
- ► 2021 (314)
- ► 2020 (319)
- ► 2019 (311)
- ► 2018 (302)
- ► 2017 (313)
- ► 2016 (322)
- ► 2015 (303)
- ► 2014 (306)
- ► 2013 (310)
- ► 2012 (266)
- ▼ 2011 (255)
- ► 2010 (254)
Česká škola
Šéfredaktorka
Akce
Výtvarné umění

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
0 komentářů:
Okomentovat