Prezentace z odborného semináře na Pedagogické fakultě UK 24. 11. 2011 „Dva světy základní školy a přechod mezi nimi“.
Informaci o semináři si můžete přečíst ZDE.
Byly vedeny polostrukturované rozhovory s žáky a jejich učiteli.
Témata otázek rozhovorů:
– vnímání přechodu mezi stupni žáky a učiteli: obavy a očekávání žáků v 5. ročníku, odchod žáků do víceletých gymnázií a jiných výběrových škol, příchod nových žáků z jiných škol, změna třídního klimatu v 6. ročníku
– důležitost přípravy žáků na přechod na 2. stupeň ZŠ
– informovanost žáků – zdroje, způsoby, míra
– změny obsahu učiva, stylu vyučování, chování žáků, přístupu učitelů.
První asociace žáků na téma přechodu na 2. stupeň:
– pocit dospělosti – „budem větší, starší“,
– obavy z vyšších nároků: „už nás tam tak učitelé šetřit nebudou,“
– změna organizace výuky jako střídání učitelů, stěhování z učebny do učebny, odpolední výuka, apod.
– změny v sociálním složení třídy: jak v negativním smyslu: „odejdou spíš takoví ti žáci, kteří jsou dost chytrý, takže to bude takový narušený“, i v pozitivním smyslu: „přijdou noví kamarádi“.
Celou prezentaci najdete ZDE.
K. Kubalová, M. Holubová, K. Starý: Přechod na 2. stupeň z pohledu žáků a učitelů
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (73)
- dětská literatura (14)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (24)
- informační technologie (114)
- inovativní vzdělávání (82)
- NÚV (1)
- odborná literatura (470)
- pedagogické asociace (69)
- pozvánky (12)
- PR článek (1)
- profese učitele (202)
- projekty (1)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (98)
- školství v regionech (48)
- školství v zahraničí (41)
- výchova (139)
- výstavy (1)
- vyučování (202)
- výzkum a hodnocení (325)
- vzdělávací politika (360)
- zajímavé tipy (530)
- zaujalo nás (566)

Archiv
- ► 2018 (310)
- ► 2017 (315)
- ► 2016 (323)
- ► 2015 (303)
- ► 2014 (306)
- ► 2013 (310)
0 komentářů:
Okomentovat