Střední i základní školy v Česku mohou obohatit svou výuku o využití geoinformačních technologií, mezi něž patří geografické informační systémy, přístroje satelitní navigace či programy sloužící k analýze družicových snímků.
Tyto nástroje nacházejí uplatnění nejenom v zeměpise, ale i v dalších předmětech, k čemuž školám pomáhá projekt Akademie geoinformačních dovedností. V jeho rámci probíhají školení učitelů, pilotní výuka ve třídách a vznikají metodické postupy ukázkových hodin. Díky podpoře z evropských fondů lze tyto aktivity nabízet školám bezplatně.
Udržet krok s vývojem moderních technologií je pro učitele obtížné, na vlastní sebevzdělávání jim zbývá pramálo času. Proto vznikl projekt, v jehož rámci odborníci z vysokých škol připravují materiály a nabízejí školám ukázkové hodiny využívající právě novinky z oblasti geoinformačních oborů, a zároveň jim poskytují i potřebná školení. Během nich se pedagogové učí např. tvořit tematické mapy v GIS, zpracovávat družicové snímky, nebo pracovat s daty sesbíranými v terénu pomocí přístrojů GPS. Prostředníkem mezi akademickou sférou a školami je vzdělávací společnost Scientica, která celý projekt koordinuje.
„Dnes už je Akademie GID víc než jen časově omezenou akcí. Jde o dlouhodobou vizi, na kterou průběžně získáváme prostředky z různých zdrojů. Takže i když samotný projekt AGID v prosinci končí, budou na něj navazovat další aktivity, ty s národní působností i ty zaměřené detailněji na různé regiony Česka“, vysvětluje hlavní koordinátor projektu Dr. Petr Mareš. Dodává, že aplikace nových technologií do škol je během na dlouhou trať, protože školství přijímá novinky opatrně a limituje ho i technická vybavenost.
Projekt podporuje v roli partnera Univerzita Karlova v Praze. Vedoucí Katedry aplikované geoinformatiky a kartografie Dr. Přemysl Štych potvrzuje význam realizovaných vzdělávacích akcí pro rozvoj oboru: „Pro nás je to možnost, jak veřejnost seznámit s tím, čím se zabýváme. Díky propagaci ve školách se zvyšuje zájem o geoinformační obory, jejichž absolventi jsou poté na trhu práce velmi žádaní.“ V roli supervizora projektu navíc figuruje Evropská kosmická agentura, která poskytuje datovou i metodickou podporu, a funguje mj. také jako příklad prestižního pracoviště, kde se ti nejnadanější mohou v budoucnu potenciálně uplatnit.
Přestože projekt v prosinci skončí, jeho výstupy budou nadále k dispozici na webových stránkách agid.cz. Tam si učitelé mohou stáhnout všechny vytvořené materiály, mezi nimiž bude i nyní dokončovaná učebnice geoinformatiky či e-learning, dozvědět se o navazujících akcích a případně si domluvit i aktivnější zapojení do nich.
Kontakt pro další informace: Martin Štros, tel.: 724 834 177, agid@scientica.cz
Školy se učí používat moderní technologie
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (75)
- dětská literatura (22)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (35)
- informační technologie (187)
- inovativní vzdělávání (150)
- názory (19)
- NÚV (1)
- odborná literatura (642)
- pedagogické asociace (107)
- pozvánky (1)
- PR článek (1)
- profese učitele (386)
- projekty (21)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (176)
- školství v regionech (105)
- školství v zahraničí (66)
- výchova (216)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (333)
- výzkum a hodnocení (557)
- vzdělávací politika (829)
- zajímavé tipy (663)
- zaujalo nás (840)
Archiv
- ► 2024 (303)
- ► 2023 (337)
- ► 2022 (350)
- ► 2021 (314)
- ► 2020 (319)
- ► 2019 (311)
- ► 2018 (302)
- ► 2017 (313)
- ► 2016 (322)
- ► 2015 (303)
- ► 2014 (306)
- ▼ 2013 (310)
- ► 2012 (266)
- ► 2011 (255)
- ► 2010 (254)
Česká škola
Šéfredaktorka
Akce
Výtvarné umění

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
0 komentářů:
Okomentovat