Komunitní škola Odyssey ve státě North Carolina se snaží předcházet šikaně s využitím modelu Compassionate Communication (komunikace soucítění) podle M. Rosenberga.
Zdroj: Scio
Při řešení šikany tu vycházejí ze čtyř základních principů:
1. Uvědomit si, že šikana a konflikt není totéž – konflikty se vyskytují ve všech skupinách, ale pouze neřešený konflikt může být počátkem šikany – je třeba učit se řešit konflikty.
2. Pro vyřešení konfliktu je potřeba spolu mluvit a snažit se porozumět druhé straně – komunikace musí být založena na empatii a na čtyřech krocích řešení konfliktu podle Rosenberga:
– zjistit situaci a nesoudit,
– formulovat své pocity,
– vysvětlit své potřeby
– vyslovit své požadavky.
3. Řešení konfliktů patří do kurikula – v každé třídě je každý týden věnován čas na nácvik kolaborativního řešení problémů a procvičení dovedností pro klidné a efektivní řešení konfliktu.
4. Každodenní problémy vyžadují každodenní řešení – školení proti šikaně jednou za měsíc nebo školní rok nestačí, je třeba, aby se dovednosti komunikace a emocionální gramotnosti kultivovaly v rámci výuky každý den.
Původní zdroj.
Řešení konfliktů patří do kurikula
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (73)
- dětská literatura (21)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (31)
- informační technologie (165)
- inovativní vzdělávání (129)
- názory (7)
- NÚV (1)
- odborná literatura (598)
- pedagogické asociace (78)
- pozvánky (6)
- PR článek (1)
- profese učitele (311)
- projekty (11)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (137)
- školství v regionech (55)
- školství v zahraničí (53)
- výchova (190)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (305)
- výzkum a hodnocení (422)
- vzdělávací politika (518)
- zajímavé tipy (623)
- zaujalo nás (760)
Archiv
- ► 2021 (319)
- ► 2020 (319)
- ► 2019 (311)
- ► 2018 (302)
- ► 2017 (313)
- ► 2016 (322)
0 komentářů:
Okomentovat