Ústav statistiky UNESCO (UNESCO institute of Statistics – UIS) zveřejnil nový návrh indikátorů pro sledování pokroku na poli vzdělávání ve světě s výhledem do roku 2030.
Zdroj: Scio 4. 6. 2015
Nový soubor indikátorů je výsledkem diskuse a konzultací, jichž se zúčastnilo přes 200 organizací a jednotlivců ze 67 zemí světa.
Z konzultací vyplynuly následující hlavní změny:
1. tři nové indikátory pro sledování nerovností nejen ve vzdělávacích výsledcích, ale v systému vzdělávání (např. otázka jazyka výuky, dostupnost zdrojů pro znevýhodněné skupiny a výše nákladů na vzdělávání, které vynakládají domácnosti),
2. tři nové indikátory zaměřené na obsah kurikula (sledují přítomnost programů věnovaných rozvoji globálního občanství, sexuální výchovy a výchovy v oblasti lidských práv),
3. dva nové indikátory pro sledování dostupnosti ICT infrastruktury ve školách a indikátor posuzující dostupnost technologií pro žáky se znevýhodněním,
4. indikátor zaměřený na četnost útoků ve školách na žáky či vyučující a dále potřeba sledovat zapojení žáků do konfliktních situací, zejména ve skupinách migrantů.
Otázka rovnosti v přístupu ke vzdělávání zůstává prioritou při sledování vzdělávacích systémů po roce 2015.
Zdroj.
Indikátory pokroku ve vzdělávání
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (73)
- dětská literatura (21)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (34)
- informační technologie (176)
- inovativní vzdělávání (138)
- názory (16)
- NÚV (1)
- odborná literatura (620)
- pedagogické asociace (84)
- pozvánky (2)
- PR článek (1)
- profese učitele (359)
- projekty (19)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (139)
- školství v regionech (67)
- školství v zahraničí (62)
- výchova (196)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (313)
- výzkum a hodnocení (462)
- vzdělávací politika (607)
- zajímavé tipy (639)
- zaujalo nás (790)
Archiv
- ► 2022 (350)
- ► 2021 (314)
- ► 2020 (319)
- ► 2019 (311)
- ► 2018 (302)
- ► 2017 (313)
0 komentářů:
Okomentovat