Zeměpis a fyzika jinak

pátek 15. ledna 2016 ·

Vesmírné zemětřesení ve výuce zeměpisu a fyziky chystá liberecká iQlandia. Od ledna 2016 startuje ve svém Planetáriu pro žáky druhého stupně základních škol a nižších ročníků osmiletých gymnázií speciální živou show pod názvem „Země v pohybu“.

Hodinový program, který má zpestřit a doplnit klasickou školní výuku, je primárně založen na interakci studentů s lektory. „Aktuálně finalizujeme tvorbu´Živáku´ve spolupráci s oslovenými školami z Libereckého kraje a reakce jsou velmi pozitivní. Zpětná vazba od dětí i kantorů je pro nás důležitá. Chceme, aby si žáci přednášku nejenom užili, ale také si z ní něco odnesli.

Během pořadu studentům například představíme, jak a proč vznikla Země, kde se ve známém vesmíru nachází, a řeč přijde i na to, jakým způsobem se naše planeta hýbe a jaké důsledky to má pro nás pozemšťany. A kdo ví, třeba prozradíme i nějaký ten vesmírný špíček,“ říká Lukáš Durda, vedoucí Planetária a jeden z tvůrců autorského „Živáku“. Šedesátiminutový program je navíc doplněn o fyzikální experimenty, jejichž součástí, tak jak je v iQlandii dobrým zvykem, se stanou i žáci.

Program je třeba si dopředu rezervovat. Více informací na www.iQlandia.cz

1 komentářů:

Hausenblas řekl(a)...
19. ledna 2016 16:30  

Takové "světy poznávání" mi vždycky připadají vzrušující a lákavé - v kterékoli obalsti vědění. Ale taky vždy myslím na to, jestli si tvůrci takových muzeí, výstav, akcí, kampaní atd. uvědomují, že mají zodpovědnost i za ty děti, kterým to lákavé a vzrušující nepřipadá. Asi ano, i když tam tihle nezájemci musejí přece jenom dojít, přihlásit se, účastnit se. Jak jinak by to šlo?
Ale to, co odradí právě ty, kdo by nejvíc potřebovali dopomoci, aby se začali zajímat, není jen složitost přihlašování, nebo dálka dojiždění, ale taky SOUTĚŽENÍ. Přece ten, kdo věci rozumí málo, kdo se jí nezajímal, nemůže a nebude soutěžit.Ví, že by prohrál, pocit ostudy a prohry zná a je mu nepříjemný. Tak proč zase k ušlechtilému záměru připojují organzátoři soutěž? Chtějí se snad stýkat jen s nadanými, protože to je pro ně snadnější, než vytahovat z bláta zanedbané.
Obávám se, že v Česku je to přístup častý a oblíbený. A tak zůstává hodně dětí mimo vzdělávání, a z nich pak rostou lidé hůř zaměstnatelní, a dražší pro ty, kdo se zajímat uměli sami od sebe a zaměstnání si našli - budou z daní platit podporu v nezaměstnanosti, protože v generaci jejich rodičů byla převaha lidí, co věří na péči o nadané, a nezajímají se o zanedbané. Škoda.