Nadílka novinek v Pedagogické knihovně J. A. Komenského a obsáhlá tematická rešerše Metody, strategie a nástroje vedoucí ke zdokonalení čtenářské gramotnosti.
Novinky za prosinec 2018
Knižní novinky:
pedagogika
psychologie
ostatní
Ukázky
Líný učitel: cesta pedagogického hrdiny / Robert Čapek – 1. vydání
Praha: Raabe – Společně pro kvalitní vzdělávání, [2018] – 175 stran
ISBN 978-80-7496-387-2
Kniha předkládá další příklady práce ve třídě, nabízí pohled na školu a naše školství, pomáhá hledat učiteli jeho vlastní filosofii – být dobrým učitelem.
Odemykání dětského potenciálu / Jan Mühlfeit a Kateřina Novotná – 1. vydání
V Brně: Management Press, 2018 – 272 stran
ISBN 978-80-7261-562-9
Kniha vám pomůže pochopit, v čem vaše děti vynikají. Odhalíte proč je důležité dětem pomoci objevit jejich přirozené talenty a podpoříte je v jejich rozvíjení a tak najdou cestu k sebepoznání, sebedůvěře i respektu.
Školní zralost a komunikace / Sandra Bejdáková, Jarmila Střechová, Lenka Suchardová, Jana Vítková, Helena Zdrubecká, Zdenka Ženatová – 1. vydání
Praha: Raabe – Společně pro kvalitní vzdělávání, [2018] – 130 stran
ISBN 978-80-7496-390-2
Efektivní komunikace. Role komunikace mezi MŠ a ZŠ. Komunikace s rodiči. Spolupráce, přínos spolupráce a formy spolupráce mateřské školy se základní školou.
Sukova studijní knihovna (literatura pro děti a mládež):
první čtení
první stupeň ZŠ
druhý stupeň ZŠ
naučná literatura
přečtěte si s dětmi
Články:
z českých časopisů
ze zahraničních časopisů
Ukázky
Dvě školy při střídavé péči / Václav Mertin. Obsahuje bibliografické odkazy: 1 In: Řízení školy: odborný měsíčník pro ředitele škol – ISSN 1214-8679 – Roč. 15, č. 10 (2018), s. 19–21.
Od roku 2012 je možné, aby dítě v České republice navštěvovalo střídavě dvě základní školy, pokud bylo svěřeno do střídavé péče obou rodičů. Psycholog Václav Mertin považuje toto rozhodnutí za špatné a svůj postoj vysvětluje. Dvě souběžné školy představují jednoznačně zvýšené nároky na edukaci dítěte, zhoršují podmínky pro vzdělávání a navíc dítěti ztěžují některé další aspekty socializace. Vzdělání představuje zásadní úkol pro vývojové období dětství a je třeba pro jeho optimální naplnění vytvářet vhodné podmínky. Podstatné je i zajištění volnočasových aktivit. Druhým aspektem je vytváření emocionální vazby dítěte na třídu a učitele. Václav Mertin se obrátil na ministry školství a spravedlnosti s žádostí o úpravu tohoto stavu.
Syndrom vyhoření a životní styl učitelů českých základních škol / Radek Ptáček, Martina Vňuková, Jiří Raboch, Irena Smetáčková, Pavel Harsa, Lucie Švandová. Obsahuje bibliografické odkazy In: Česká a slovenská psychiatrie: časopis České psychiatrické společnosti ČLS JEP a Psychiatrickej spoločnosti SLS – ISSN 1212-0383 – Roč. 114, č. 5 (říjen) (2018), s. 199–204.
Výkon učitelských povolání je spojen s velkou psychickou zátěží, která může vyústit v syndrom vyhoření, ale i v symptomy některých duševních poruch. K tomu přispívá i problematický životní styl. Cílem prezentované studie bylo zjistit míru vyhoření u učitelů základních škol a identifikovat hlavní zdroje vyhoření v souvislosti se životním stylem. Dotazníkové šetření na vzorku zhruba 2400 učitelů zkoumalo anamnézu, výkon profese učitele a životní styl. 53% učitelů uvedlo, že jejich práce je pro ně zdrojem dlouhodobého stresu, učitelé jasně neoddělují práci a jejich volný čas trpí často vyšší formou vyhoření. Kolem 15% učitelů uvádí střední až těžkou míru deprese. Podrobné výsledky v tabulkách.
Tematická rešerše: metody, strategie a nástroje vedoucí ke zdokonalení čtenářské gramotnosti
Novinky Pedagogické knihovny J. A. Komenského za prosinec 2018
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (75)
- dětská literatura (22)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (35)
- informační technologie (186)
- inovativní vzdělávání (150)
- názory (19)
- NÚV (1)
- odborná literatura (642)
- pedagogické asociace (107)
- pozvánky (1)
- PR článek (1)
- profese učitele (386)
- projekty (21)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (174)
- školství v regionech (102)
- školství v zahraničí (66)
- výchova (214)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (329)
- výzkum a hodnocení (555)
- vzdělávací politika (817)
- zajímavé tipy (661)
- zaujalo nás (837)
Archiv
- ► 2024 (303)
- ► 2023 (337)
- ► 2022 (350)
- ► 2021 (314)
- ► 2020 (319)
- ▼ 2019 (311)
- ► 2018 (302)
- ► 2017 (313)
- ► 2016 (322)
- ► 2015 (303)
- ► 2014 (306)
- ► 2013 (310)
- ► 2012 (266)
- ► 2011 (255)
- ► 2010 (254)
Česká škola
Šéfredaktorka
Akce
Výtvarné umění

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
0 komentářů:
Okomentovat