Příspěvek a prezentace z kulatého stolu SKAV 17. 6. 2010 na téma „Jak dlouho bude ještě vládnout známka v českých školách?“.
V prezentaci se uvádí přínos slovního hodnocení pro žáka:
– nehodnotí pouze krátkodobé uchopení znalostí, ale sleduje vývoj myšlení, prožívání a chtění v procesu
– posiluje žákovu spoluodpovědnost za proces učení
– žák je srovnáván sám se sebou – kladný vliv na sociální vazby a přátelskou atmosféruve škole
– vždy obsahuje alespoň částečně pozitivní motivaci
– reflektuje snahu o zlepšení
– chyba je považována za přirozenou součást poznávání a sebepoznávání
Prezentaci najdete ZDE.
Výstup z kulatého stolu najdete ZDE.
Kateřina Dvořáková, Kateřina Kozlová: Slovní hodnocení respektuje vývoj žáka a vytváří prostor pro jeho kvalitativní růst
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (75)
- dětská literatura (22)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (35)
- informační technologie (187)
- inovativní vzdělávání (150)
- názory (19)
- NÚV (1)
- odborná literatura (642)
- pedagogické asociace (107)
- pozvánky (1)
- PR článek (1)
- profese učitele (386)
- projekty (21)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (176)
- školství v regionech (105)
- školství v zahraničí (66)
- výchova (216)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (333)
- výzkum a hodnocení (557)
- vzdělávací politika (829)
- zajímavé tipy (663)
- zaujalo nás (840)
Archiv
- ► 2024 (303)
- ► 2023 (337)
- ► 2022 (350)
- ► 2021 (314)
- ► 2020 (319)
- ► 2019 (311)
- ► 2018 (302)
- ► 2017 (313)
- ► 2016 (322)
- ► 2015 (303)
- ► 2014 (306)
- ► 2013 (310)
- ► 2012 (266)
- ► 2011 (255)
- ▼ 2010 (254)
Česká škola
Šéfredaktorka
Akce
Výtvarné umění

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
2 komentářů:
Už do pr... s tím slovním hodnocením přestaňte. Nejjednodušší by bylo, kdyby na rodičáky chodili nejen rodiče, ale i děti, aby si to vaše tzv. slovní hodnocení, které vlastně probíhá na každém rodičáku jenomže ústně, mohli společně poslechnout. Navíc by se tím podpořila spolupráce školy s rodiči. Ono totiž je úplně jedno jestli rodič doma omrkne známky nebo slovní hodnocení a pak dítěti nařeže, protože se po celý školní rok o svého miláčka nezajímal a najednou je překvapený, že malý génius propadá. Ať už slovně nebo neslovně vždy je to neslavně.
Proč ale něco dělat jadnoduše, když to jde složitě.
Docela by mě zajímalo, zda autorky prezentace někdy zkusily vytvořit slovní hodnocení v pozici učitelky 2. stupně ZŠ. Moc rád bych viděl, jak dlouho by jim trvalo vytvořit tuhle "nablblost" pro cca. 20 žáků (8 tříd 2 hodiny např. dějepis) tak, aby nesjela do šablonovitosti. A hlavně za jak dlouho by je vytvořila .... nevím, zda je jim známo, že dle klasifikačního řádu je nutné žáky klasifikova až do konce školního roku. Obávám se, že něco na vlastní kůži nezažily. Navíc na středních školách většinou nikdo nečte ani výstupní hodnocení - důležité je nabrat dostatečný počet žáků ...
Okomentovat