Příspěvek z kulatého stolu SKAV 17. 6. 2010 na téma „Jak dlouho bude ještě vládnout známka v českých školách?“.
Autor píše: „Portfolio mění žáka z pasivního konzumenta poznatků v aktivního spolupracovníka na procesu vlastního vzdělávání a tím jej motivuje k většímu zájmu o vlastní rozvoj a o poznávání světa, lidí a sebe sama... Motivuje jej k vědomému hledání vlastních životních cílů a učí jej tedy být.“
Příspěvek si můžete přečíst ZDE.
Výstup z kulatého stolu najdete ZDE.
Břetislav Kožušník: Možnosti hodnocení středoškolských žáků prostřednictvím portfolia
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (75)
- dětská literatura (22)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (35)
- informační technologie (187)
- inovativní vzdělávání (150)
- názory (19)
- NÚV (1)
- odborná literatura (642)
- pedagogické asociace (107)
- pozvánky (1)
- PR článek (1)
- profese učitele (386)
- projekty (21)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (176)
- školství v regionech (105)
- školství v zahraničí (66)
- výchova (216)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (333)
- výzkum a hodnocení (557)
- vzdělávací politika (829)
- zajímavé tipy (663)
- zaujalo nás (840)
Archiv
- ► 2024 (303)
- ► 2023 (337)
- ► 2022 (350)
- ► 2021 (314)
- ► 2020 (319)
- ► 2019 (311)
- ► 2018 (302)
- ► 2017 (313)
- ► 2016 (322)
- ► 2015 (303)
- ► 2014 (306)
- ► 2013 (310)
- ► 2012 (266)
- ► 2011 (255)
- ▼ 2010 (254)
Česká škola
Šéfredaktorka
Akce
Výtvarné umění

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
1 komentářů:
Jo, všechno beru, ale nejdříve je potřebe naučit učitele vyjadřocat se o práci studenta. tedy tak, aby student nebyl hodnocen jako osobnost, ale aby dostal (humanistickou) zpětnou vazbu. Vyjadřivací prostředky učitelů jsou v tomto ohledu nulové .. jinak ani student nebude umět hodnotit sám sebe. To co píšete, pane Kožušníku, o zenbudhistické cestě je pochopitelně moderní a tendenční. Podobá se to kauze o vejci a slepici. Nebylo by možné si položit otázku jinak? A pak srovnejte to se snahou ministerstva .. testovat žáky a studenty plošně. To je schizofrenie vznikající z toho, že úředník nežije s žáky a jeho pochopení pro slovní hodnocení je spíše mínusové, než nulové.
A to co mění žáka z pasivního na aktivního fakt není portfolio, i k dyž jsem jeho zastáncem, ale pouze a pouze osobnost učitele .. a to tehdy, pokud je pro žáka osobně důležitý .. má s ním neformální vztah. To poslední není jaksi doposud možné z hlediska sériové výroby studentů a neznalosti polidštěné psychologie u učitelů odborných předmětů. Takže práce na učitelích je jak na katedrále.
Okomentovat