Příspěvek z kulatého stolu SKAV 17. 6. 2010 na téma „Jak dlouho bude ještě vládnout známka v českých školách?“.
 
Autor píše: „Portfolio mění žáka z pasivního konzumenta poznatků v aktivního spolupracovníka na procesu vlastního vzdělávání a tím jej motivuje k většímu zájmu o vlastní rozvoj a o poznávání světa, lidí a sebe sama... Motivuje jej k vědomému hledání vlastních životních cílů a učí jej tedy být.“
Příspěvek si můžete přečíst ZDE.
Výstup z kulatého stolu najdete ZDE.
Břetislav Kožušník: Možnosti hodnocení středoškolských žáků prostřednictvím portfolia
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
 - celoživotní vzdělávání (75)
 - dětská literatura (22)
 - DOKUMENTY (192)
 - ESF (1)
 - glosy (35)
 - informační technologie (190)
 - inovativní vzdělávání (152)
 - názory (24)
 - NÚV (1)
 - odborná literatura (642)
 - pedagogické asociace (110)
 - pozvánky (1)
 - PR článek (1)
 - profese učitele (393)
 - projekty (22)
 - seriál Školství v koronakrizi (23)
 - STRATEGIE 2020 (9)
 - školský management (189)
 - školství v regionech (112)
 - školství v zahraničí (68)
 - výchova (222)
 - výtvarné umění (2)
 - vyučování (337)
 - výzkum a hodnocení (578)
 - vzdělávací politika (878)
 - zajímavé tipy (672)
 - zaujalo nás (852)
 
Archiv
- ► 2025 (251)
 
- ► 2024 (303)
 
- ► 2023 (337)
 
- ► 2022 (350)
 
- ► 2021 (314)
 
- ► 2020 (319)
 
- ► 2019 (311)
 
- ► 2018 (302)
 
- ► 2017 (313)
 
- ► 2016 (322)
 
- ► 2015 (303)
 
- ► 2014 (306)
 
- ► 2013 (310)
 
- ► 2012 (266)
 
- ► 2011 (255)
 
- ▼ 2010 (254)
 
Česká škola
Šéfredaktorka
Akce
Výtvarné umění
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.


1 komentářů:
Jo, všechno beru, ale nejdříve je potřebe naučit učitele vyjadřocat se o práci studenta. tedy tak, aby student nebyl hodnocen jako osobnost, ale aby dostal (humanistickou) zpětnou vazbu. Vyjadřivací prostředky učitelů jsou v tomto ohledu nulové .. jinak ani student nebude umět hodnotit sám sebe. To co píšete, pane Kožušníku, o zenbudhistické cestě je pochopitelně moderní a tendenční. Podobá se to kauze o vejci a slepici. Nebylo by možné si položit otázku jinak? A pak srovnejte to se snahou ministerstva .. testovat žáky a studenty plošně. To je schizofrenie vznikající z toho, že úředník nežije s žáky a jeho pochopení pro slovní hodnocení je spíše mínusové, než nulové.
A to co mění žáka z pasivního na aktivního fakt není portfolio, i k dyž jsem jeho zastáncem, ale pouze a pouze osobnost učitele .. a to tehdy, pokud je pro žáka osobně důležitý .. má s ním neformální vztah. To poslední není jaksi doposud možné z hlediska sériové výroby studentů a neznalosti polidštěné psychologie u učitelů odborných předmětů. Takže práce na učitelích je jak na katedrále.
Okomentovat