Prezentace Oldřicha Botlíka z kulatého stolu SKAV a EDUin 18. 12. 2010 na téma „Plošné testy – cesta vpřed, nebo zpět?“
Výstup z kulatého stolu si můžete přečíst ZDE.
…Možnosti:
– řádově 100 tisíc žáků
– maximálně 1/10 učitelů schopných posoudit s porozuměním složitější znaky odpovědí žáků
– vyhodnocení musí být bezchybné kvůli závažným důsledkům pro žáky a školy
– bylo by využito zkušeností CERMATu s přípravou státní maturity
Dopady:
– Plošné testování se závažnými důsledky pro žáky a školy by vedlo k tomu, že školy by vyučovaly hlavně to, co by se testovalo.
– Musely by však zcela opomíjet velké a důležité kategorie cílů, které má základní vzdělávání povinně sledovat.
– Například většinu těch, které těsně souvisejí s dovednostmi žáků.
– Velmi rychle by tím zastavilo kurikulární reformu.
Copak se z několika křížků pozná, zda žák sdílí základní hodnoty a principy společnosti, směřuje k vyjasnění vlastních tužeb a ideálů a je vybaven tak, aby za nimi v životě dokázal vytrvale jít?
Celou prezentaci si můžete stáhnout ZDE.
Oldřich Botlík: Možnosti plošného testování u nás a jeho dopady
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (73)
- dětská literatura (14)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (24)
- informační technologie (114)
- inovativní vzdělávání (82)
- NÚV (1)
- odborná literatura (470)
- pedagogické asociace (69)
- pozvánky (12)
- PR článek (1)
- profese učitele (201)
- projekty (1)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (98)
- školství v regionech (48)
- školství v zahraničí (41)
- výchova (139)
- výstavy (1)
- vyučování (202)
- výzkum a hodnocení (324)
- vzdělávací politika (360)
- zajímavé tipy (530)
- zaujalo nás (566)

Archiv
- ► 2018 (310)
- ► 2017 (315)
- ► 2016 (323)
- ► 2015 (303)
- ► 2014 (306)
- ► 2013 (310)
0 komentářů:
Okomentovat