Ondřej Hausenblas: Čtení, čtenářství, čtenářská gramotnost – a učení

středa 16. února 2011 ·

Prezentace PhDr. O. Hausenblase z programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení z lednového kulatého stolu SKAV a EDUin „Učíme, nebo neučíme čtenářskou gramotnost?“

Výstup z KS najdete ZDE. Zvukový záznam si můžete poslechnout ZDE.


„Naše přesvědčení o možnostech a důsledcích rozvíjení čtenářské gramotnosti (ČG):
1. Osvojit si ČG na odpovídající úrovni je předpokladem školního i životního úspěchu pro každé dítě v naší škole.
2. Škola může pomoct každému dítěti, aby se stalo čtenářem a osvojilo si ČG – i tehdy, když chybí rodinná podpora.
3. Dnes je každý učitel současně učitelem jak svého předmětu, tak i čtení.
4. Každé dítě se vyvíjí jiným tempem i v osvojování ČG. Stejně staré děti bývají na různé úrovni ČG.
5. Vývoj dítěte v čase není rovnoměrný, mohou se v něm střídat období zrychlení, stagnace nebo regrese…“

Celá prezentace je ZDE.

0 komentářů: