Matt Bromley, učitel, autor knih pro učitele, konzultant ve vzdělávání a školitel pedagogických pracovníků píše o tom, jak důležité je u žáků podporovat myšlenkové nastavení zaměřené na růst (growth mindset).
Zdroj: Scio
Prorůstové myšlení je uvědomění si toho, že schopnosti k učení nejsou u každého jedince předem pevně dané a neměnné, ale mohou být dále rozvíjeny.
Bromley nabízí učitelům pět strategií, které pomáhají žákům osvojit si „prorůstové myšlení“:
1. používejte častou formativní zpětnou vazbu – žáci potřebují vědět, jak si vedou a jak se zlepšovat,
2. vysoké nároky na každého žáka – i slabší žáci se více zlepší, jsou-li na ně kladena vysoká očekávání,
3. explicitně vítejte chyby – vytvořte bezpečné prostředí, kde žáci nebudou za chyby zesměšňováni, kde se z chyb učí, sami přiznejte chybu,
4. věnujte čas pravidelnému procvičování znalostí a dovedností – součástí prorůstového myšlení je i vědomí, že úspěch je výsledkem tvrdé práce, nikoli náhody a štěstí,
5. odměňujte úsilí, nikoliv dosažené výsledky – žáky je třeba chválit za dosahování výsledků díky úsilí, snaze, vytrvalosti a vhodným postupům, nikoli proto, že jsou „chytří“.
Původní text ZDE.
Podporujte prorůstové myšlení
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (73)
- dětská literatura (21)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (31)
- informační technologie (165)
- inovativní vzdělávání (130)
- názory (7)
- NÚV (1)
- odborná literatura (601)
- pedagogické asociace (78)
- pozvánky (6)
- PR článek (1)
- profese učitele (315)
- projekty (11)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (137)
- školství v regionech (55)
- školství v zahraničí (55)
- výchova (190)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (305)
- výzkum a hodnocení (427)
- vzdělávací politika (528)
- zajímavé tipy (624)
- zaujalo nás (760)
Archiv
- ► 2021 (319)
- ► 2020 (319)
- ► 2019 (311)
- ► 2018 (302)
- ► 2017 (313)
- ► 2016 (322)
0 komentářů:
Okomentovat