Tzv. digitální děti, kteří už neznají svět bez internetu, chytrých telefonů a sociálních sítí, dorůstají do vysokoškolského věku a volí si své příští kariéry, popisuje server eCampus News. U 1300 žáků základních a středních škol ve věku od 13 do 18 let zjišťoval zájmy a očekávání v oblasti vzdělávání americký průzkum. Výsledky ukázaly jasně, že generace Z je výrazně odlišná od předchozích studentů a do vyššího vzdělávání přináší výzvy i příležitosti.
Zdroj: Scio 2. 1. 2017
Současní teenageři si vysokoškolských titulů, možná trochu překvapivě, velmi cení. Na rozdíl od předchozí generace mileniálů, kteří hledali především osobní naplnění, generaci Z zajímá hlavně šance na pozdější pracovní uplatnění. Kariéru vybírají především podle vlastních zájmů, a to více než dříve v technologických oborech nebo ve vývoji her – mileniálové se častěji hlásili na zdravotnické nebo pedagogické obory. Protože internet boří dřívější překážky v podnikání, 13 % současných středoškoláků už má vlastní firmu a více než pětina ji plánuje vlastnit po absolvování školy.
Průzkum také ukazuje, že mladí lidé učení skutečně milují. Prospívá jim, když čelí výzvám a jsou do svého vzdělávání zapojeni. Díky internetu jsou samostatní a jsou zvyklí učit se nové věci pomocí videonávodů na Youtube nebo prostřednictvím online platforem. Jsou více připraveni dělat vlastní úsudek na základě zjištěných informací – mileniálové se spoléhali více na rodinu a přátele.
Online prostředí je pro generaci Z zásadní, definují se přímo v digitálních pojmech. Už současní vysokoškoláci jsou na technologie zvyklí, nová generace ale přejala zcela technologicky orientovaný životní styl. Během dne většinou běžně používají pět různých přístrojů: stolní a přenosný počítač, tablet, smartphone a videoherní konzoli. Přitom nerozlišují mezi jednotlivými prostředími, online svět je pro ně zcela integrovaný mnohovrstevnatý svět spojující sociální, akademické i profesionální zájmy.
I když ve školách jsou stále všudypřítomné klasické učebnice, čtyři z deseti respondentů uvedli, že učitelé do výuky zahrnují nové technologie jako chytré tabule, digitální knihy, online videa a vzdělávací servery jako Khanova akademie nebo Skillshare. Sami studenti preferují ve svém vzdělávání hlavně návody udělej-si-sám a cení si vrstevnického učení. 80 % mladých uvádí, že studují se spolužáky a kamarády a 60 % z nich to považuje za skvělý prostor pro výměnu nápadů a zvážení nových perspektiv. Společné učení přitom probíhá i prostřednictvím online telefonátů, chatů nebo sociálních sítí.
Příslušníci generace Z nejsou jen uživatelé internetu, ale spoluvytváří jeho obsah a chtějí spoluvytvářet i obsah svých vysokoškolských studií. Administrátoři vyššího vzdělávání by měli preference a očekávání nadcházejících vysokoškoláků brát v potaz.
Původní zdroj.
Generace Z míří na vysoké školy
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (75)
- dětská literatura (22)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (35)
- informační technologie (187)
- inovativní vzdělávání (150)
- názory (19)
- NÚV (1)
- odborná literatura (642)
- pedagogické asociace (107)
- pozvánky (1)
- PR článek (1)
- profese učitele (386)
- projekty (21)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (176)
- školství v regionech (105)
- školství v zahraničí (66)
- výchova (216)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (333)
- výzkum a hodnocení (557)
- vzdělávací politika (829)
- zajímavé tipy (663)
- zaujalo nás (840)
Archiv
- ► 2024 (303)
- ► 2023 (337)
- ► 2022 (350)
- ► 2021 (314)
- ► 2020 (319)
- ► 2019 (311)
- ▼ 2018 (302)
- ► 2017 (313)
- ► 2016 (322)
- ► 2015 (303)
- ► 2014 (306)
- ► 2013 (310)
- ► 2012 (266)
- ► 2011 (255)
- ► 2010 (254)
Česká škola
Šéfredaktorka
Akce
Výtvarné umění

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
0 komentářů:
Okomentovat