První děti z tzv. generace Z nyní absolvují vysoké školy a další miliony jsou v nižších úrovních vzdělávání. Nejsou to digitální mileniálové, ale tzv. „fygitální“ děti (phigital kids), které nechtějí nebo nemohou rozlišovat mezi skutečným fyzickým světem a jeho digitálním protějškem. Jak by se jim mělo vzdělávání přizpůsobit, nastiňuje server eSchoolNews.
Zdroj: Scio 16. 6. 2017
První rada je zřejmá – vše musí být digitální. Školy musí do výuky zapojit digitální přístroje, které studenti používají i mimo ni, a zdigitalizovat výukové materiály. Generace Z je první, která skutečně nezná jiný svět než ten, ve kterém jsou připojeni k wi-fi, a nevidí rozdíl mezi prací s notebookem v kanceláři nebo v kavárně.
Online prostředí je zásadní při náboru studentů – univerzity svými weby mohou zájemce přilákat i odradit. A i když je vyšší vzdělávání v digitalizaci výuky nejdál, stále ještě musí k naplnění očekávání nových studentů ujít dlouho cestu. Podle nedávného mezinárodního výzkumu není s administračními systémy škol spokojena třetina studentů, která kvůli tomu školu ostatním spíše nedoporučí. 
Generace Z vyžaduje individuální přístup. Nemá zájem přizpůsobit se zájmům a požadavkům odsouhlaseným většinou, spíše chtějí rozvíjet vlastní talenty a vytvářet si vlastní pracovní pozice nebo projekty. Inovativní školy tak personalizují výuku a dávají stále víc možností, aby si sami studenti volili, jaké materiály k naplnění cílů využijí, jak si poskládají kurzy nebo jak si přizpůsobí své online programy.
Digitální a skutečný svět jsou pro generaci Z provázané, proto i výuka by měla být navázaná na události ze skutečného světa. Školy, kde k tomu účelu používají nové výukové strategie nebo začleňují obchodnické praxe, zlepšují výsledky studentů a zvyšují jejich zájem. Další se snaží o výuku napříč předměty. Vyšší vzdělávání nabízí alternativní cesty k získání vědomostí a certifikátů, upravuje stávající obory i nabízí zcela nové programy adaptované na nové preference studentů i trhu práce.
Odborníci zdůrazňují, že i když možnost volby a digitální strategie fungují dobře, stále je třeba „fygitální“ studenty učebním procesem provázet. Přesto pokud chce vzdělávání nadále přitahovat studenty, zaujmout je, zlepšit jejich výsledky a připravit je na úspěšnou kariéru, je čas, vsadit všechno na „fygitál“.
Původní zdroj.
 
Generace Z na školách
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
 - celoživotní vzdělávání (75)
 - dětská literatura (22)
 - DOKUMENTY (192)
 - ESF (1)
 - glosy (35)
 - informační technologie (190)
 - inovativní vzdělávání (152)
 - názory (24)
 - NÚV (1)
 - odborná literatura (642)
 - pedagogické asociace (110)
 - pozvánky (1)
 - PR článek (1)
 - profese učitele (393)
 - projekty (22)
 - seriál Školství v koronakrizi (23)
 - STRATEGIE 2020 (9)
 - školský management (189)
 - školství v regionech (112)
 - školství v zahraničí (68)
 - výchova (222)
 - výtvarné umění (2)
 - vyučování (337)
 - výzkum a hodnocení (578)
 - vzdělávací politika (878)
 - zajímavé tipy (672)
 - zaujalo nás (852)
 
Archiv
- ► 2025 (251)
 
- ► 2024 (303)
 
- ► 2023 (337)
 
- ► 2022 (350)
 
- ► 2021 (314)
 
- ► 2020 (319)
 
- ► 2019 (311)
 
- ▼ 2018 (302)
 
- ► 2017 (313)
 
- ► 2016 (322)
 
- ► 2015 (303)
 
- ► 2014 (306)
 
- ► 2013 (310)
 
- ► 2012 (266)
 
- ► 2011 (255)
 
- ► 2010 (254)
 
Česká škola
Šéfredaktorka
Akce
Výtvarné umění
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.


0 komentářů:
Okomentovat