Andreas Schleicher na vzdělávacím blogu OECD představuje novou zprávu OECD věnovanou tomu, jaký význam má vzdělávání pro budování vzájemné důvěry mezi lidmi v různých zemích.
Zdroj: Magazín Perpetuum 16. 6. 2015
Zpráva je založena na výsledcích šetření o dovednostech dospělých PIAAC 2012. Míra vzájemné důvěry je nejvyšší ve skandinávských zemích a nejnižší v České republice, Estonsku, Itálii a Slovenské republice.
Nízká úroveň důvěry ve společnosti se prohlubuje s rostoucími majetkovými rozdíly, naopak žádný vliv na ni nemá přítomnost imigrantů. Společnosti s vyšší úrovní vzdělanosti se rovněž těší vyšší úrovni vzájemné důvěry mezi lidmi.
Role vzdělávání pro budování důvěry spočívá v tom, že vzdělanější lidé věří, že dokážou rozpoznat lidi a instituce důvěryhodné od nedůvěryhodných. Zpráva poukazuje na to, že vzdělávací systémy, které nejsou inkluzivní, nejenom brzdí sociální a ekonomickou mobilitu obyvatel, ale jsou také překážkou sociální soudržnosti a budování důvěry mezi různými skupinami lidí. (1456)
Vzdělávání podporuje vzájemnou důvěru
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (73)
- dětská literatura (21)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (33)
- informační technologie (165)
- inovativní vzdělávání (131)
- názory (7)
- NÚV (1)
- odborná literatura (605)
- pedagogické asociace (78)
- pozvánky (1)
- PR článek (1)
- profese učitele (325)
- projekty (11)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (137)
- školství v regionech (55)
- školství v zahraničí (55)
- výchova (190)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (306)
- výzkum a hodnocení (430)
- vzdělávací politika (536)
- zajímavé tipy (628)
- zaujalo nás (764)
Archiv
- ► 2022 (214)
- ► 2021 (315)
- ► 2020 (319)
- ▼ 2019 (311)
- ► 2018 (302)
- ► 2017 (313)
- ► 2016 (322)
0 komentářů:
Okomentovat