Všichni ředitelé škol a mnozí učitelé se už jistě zabývají myšlenkami, jak zorganizovat vyučování po prázdninách tak, aby zvládli výjimečnou situaci několikaměsíčního výpadku. Doporučujeme pro inspiraci zajímavý materiál zpracovaný v EDUinu.
Zdroj.
Co v něm najdete?
– Lidské hodnoty jsou víc než učivo
– Na prvním místě je vždy žák
– Škola je socializační instituce
– Jasná pravidla usnadní život všem
– Revizi si zaslouží i systém hodnocení
– Buďme připraveni – školní pandemický plán
Po návratu všech žáků
– Připravme se na to, že dopady jarní krize jen tak nezmizí
– Zkušenosti z doby pandemie je třeba využít
– Vybavení školy ICT technikou je potřeba plánovat
– Pořízení techniky nestačí, učitelé potřebují související podporu
– Vyztužme záchrannou síť
– Důležité je minimalizovat následky jarního výpadku v prezenční výuce
Pro případ opakování krize, aneb jak je možné pojmout školní pandemický plán
– Za krize není nic tesáno do kamene
– Cílem je být v kontaktu se VŠEMI žáky
– Žáci i jejich rodiče se potřebují o školu opřít
– Každý žák je jiný a škola by to měla respektovat
– Průběžně ověřujme průběh a výstupy distanční výuky
– Jsme na jednotné vlně
– Udělejme maximum pro technickou podporu všech při distanční výuce – učitelů i žáků
– I při krizi mysleme na kybernetickou bezpečnost
Materiál je zakončen: „Nečekejme u všeho na pomoc a jasné příkazy shora, v drtivé většině situací nezbude, než si pomoci sami a spoléhat se přitom na zdravý selský rozum a vzájemnou spolupráci. Doporučujeme připravit se, dokud je čas.“
A co MŠMT?
Ředitelé dostanou manuály, jak se v případě nepříznivé situace chovat. Měli by je dostat 17. srpna, tedy dva týdny před začátkem školního roku, což je více než dostatečná časová rezerva, řekl ministr Plaga ve speciálu Radiožurnálu a Českého rozhlasu Plus 31. 7. 2020.
Můžete si poslechnout ZDE.
Jak restartovat školu po covidu
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (75)
- dětská literatura (22)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (35)
- informační technologie (186)
- inovativní vzdělávání (150)
- názory (19)
- NÚV (1)
- odborná literatura (642)
- pedagogické asociace (107)
- pozvánky (1)
- PR článek (1)
- profese učitele (386)
- projekty (21)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (174)
- školství v regionech (103)
- školství v zahraničí (66)
- výchova (214)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (329)
- výzkum a hodnocení (555)
- vzdělávací politika (818)
- zajímavé tipy (661)
- zaujalo nás (837)
Archiv
- ► 2024 (303)
- ► 2023 (337)
- ► 2022 (350)
- ► 2021 (314)
- ▼ 2020 (319)
- ► 2019 (311)
- ► 2018 (302)
- ► 2017 (313)
- ► 2016 (322)
- ► 2015 (303)
- ► 2014 (306)
- ► 2013 (310)
- ► 2012 (266)
- ► 2011 (255)
- ► 2010 (254)
Česká škola
Šéfredaktorka
Akce
Výtvarné umění

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
0 komentářů:
Okomentovat