Podoba přijímacího řízení na střední školy je dlouhodobě kritizována. Odstupující ředitel CERMAT Miroslav Krejčí pomohl vyřešit jeden z jejích velkých problémů, a to je přechod na digitální zpracování celého řízení. U toho by to ale nemělo zůstat. Je třeba zrevidovat způsob, jakým hodnotíme výsledky vzdělávání žáků na konci základní školy a přijímáme mladé lidi ke studiu na středních školách.
Zdroj: EDUin
24.10.2024
Po
úspěšné digitalizaci bychom se měli zaměřit na celkovou revizi konceptu
přijímaček.
Nejde
totiž pouze o jednotnou přijímací zkoušku, která by v budoucnu mohla sloužit ke
zjišťování výsledků vzdělávání u všech dětí, nejen u těch, které aspirují na
obory zakončené maturitní zkouškou. Tím bychom mohli zpřístupnit maturitní
vzdělávání i těm žákům, kteří si na konci základní školy tolik nevěří. Zároveň
je třeba v souvislosti s tímto záměrem zrevidovat i strukturu samotných testů a
testových úloh.
Miroslav
Hřebecký, programový ředitel EDUinu: „Pod vedením Miroslava Krejčího se
povedlo ve velmi krátkém čase vyřešit digitalizaci přijímacího řízení a otevřít
otázku další revize. Tímto krokem se nad dalším vývojem přijímacího řízení
vznáší velký otazník. Začala se scházet expertní skupina k celkové rekonstrukci
přijímání na střední školy. Obávám se, že rezignací ředitele Krejčího se
propadáme o tři patra níže a MŠMT bude plně zaměstnáno logistickými detaily,
aby se vůbec stihly státní maturity a jednotné přijímací zkoušky zrealizovat v
termínu. Na koncepční úvahy nebude zbývat energie.“
0 komentářů:
Okomentovat