V rámci diskuse na semináři v Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR nad možnostmi finanční podpory studentům se zdravotním postižením se zjistilo, že jedním z nejtěžších úkolů v tomto směru bude nalézt vhodnou definici handicapovaného studenta. Můžete se také podílet.
Zdroj: ZDE.
Cílem reformního návrhu finanční pomoci studentům je odstranění bariér v přístupu k vysokoškolskému vzdělávání a to nejen bariér ekonomických a sociálních, ale také bariér, se kterými se potýkají handicapovaní studenti. Dne 1. února 2010 se konal pod záštitou místopředsedkyně Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR Ing. Lucie Talmanové seminář k problematice handicapovaných studentů, který uspořádal Výbor dobré vůle nadace Olgy Havlové ve spolupráci s hlavním expertním týmem IPn Reforma terciárního vzdělávání.
Cílem semináře bylo představení návrhu reformy finanční pomoci handicapovaným studentům. V rámci diskuse nad možnostmi finanční podpory studentům se zdravotním postižením se zjistilo, že jedním z nejtěžších úkolů v tomto směru bude nalézt vhodnou definici handicapovaného studenta. Na stránkách finanční pomoci studentům proto bylo založeno nezávislé pracovní „Fórum odborníků z praxe, handicapovaných studentů a jejich rodičů“. Sekce je určena pro diskusi o koncepčních změnách v problematice handicapovaných studentů se širokou veřejností prostřednictvím připomínkování předložených návrhů, příprava vlastních návrhů a stanovisek, článků a názorů. Reakce veřejnosti přijímá projektový tým prostřednictvím Výboru dobré vůle – Nadace Olgy Havlové vdv@vdv.cz nebo na e-mailu: pripominky@reformy-msmt.cz.
Seznam základních tezí
Teze č. 1: Systém finanční pomoci handicapovaným studentům by měl být jednoduchý, přehledný bez výkladových problémů.
Teze č. 2: Monitoring situace přístupu ke studiu zdravotně znevýhodněných by se měl zásadně zkvalitnit.
Teze č. 3: Je nutné mít definici handicapovaného studenta?
Teze č. 4: Je vhodné využít tři stupně invalidity zavedené od 1. ledna 2010 pro přiznávání invalidních důchodů?
Teze č. 5: Do kolika kategorií členit handicapované studenty ve vazbě na finanční a materiální pomoc studentovi a škole?
Formulář a teze v plném znění, se kterými můžete i Vy polemizovat a uvést svůj pohled na dané téma naleznete ZDE.
Fórum odborníků z praxe, handicapovaných studentů a jejich rodičů
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (75)
- dětská literatura (22)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (35)
- informační technologie (187)
- inovativní vzdělávání (150)
- názory (19)
- NÚV (1)
- odborná literatura (642)
- pedagogické asociace (107)
- pozvánky (1)
- PR článek (1)
- profese učitele (386)
- projekty (21)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (176)
- školství v regionech (105)
- školství v zahraničí (66)
- výchova (216)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (333)
- výzkum a hodnocení (557)
- vzdělávací politika (829)
- zajímavé tipy (663)
- zaujalo nás (840)
Archiv
- ► 2024 (303)
- ► 2023 (337)
- ► 2022 (350)
- ► 2021 (314)
- ► 2020 (319)
- ► 2019 (311)
- ► 2018 (302)
- ► 2017 (313)
- ► 2016 (322)
- ► 2015 (303)
- ► 2014 (306)
- ► 2013 (310)
- ► 2012 (266)
- ► 2011 (255)
- ▼ 2010 (254)
Česká škola
Šéfredaktorka
Akce
Výtvarné umění

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
0 komentářů:
Okomentovat