„Proces slučování dvou škol je pro školy a ředitele novým jevem. Navíc se v něm prolínají obvykle dva protikladné přístupy – zachránit školu, která se dostala do obtíží (často bolestivé personální změny) a zároveň řídit zvětšující se organizaci (integrace zaměstnanců, nová organizační struktura),“ píše autorka.
V úvodu příspěvku je uveden konkrétní případ slučování na dvou pražských školách a poukázáno na způsob řízení a vedení škol oběma řediteli. V další části je popsáno řízení a vedení procesu slučování jako změny, jednotlivé kroky jsou konkretizovány na problematiku dané školy. V závěru je zmíněna problematika zpětné vazby pro ředitele škol a důsledky v případě její absence.
Příspěvek přednesený na 5. ročníku Festivalu vzdělávání dospělých AEDUCA 2009 je uveřejněn v e-Pedagogiu 1/2010, nezávislém odborném časopisu určeném pedagogickým pracovníkům všech typů škol (Pedagogická fakulta Univerzity Palackého Olomouc).
Příspěvek najdete ZDE.
Irena Lhotková: Slučování jako nový jev řízení a vedení školy
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (73)
- dětská literatura (14)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (24)
- informační technologie (114)
- inovativní vzdělávání (82)
- NÚV (1)
- odborná literatura (470)
- pedagogické asociace (69)
- pozvánky (12)
- PR článek (1)
- profese učitele (201)
- projekty (1)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (98)
- školství v regionech (48)
- školství v zahraničí (41)
- výchova (139)
- výstavy (1)
- vyučování (202)
- výzkum a hodnocení (324)
- vzdělávací politika (360)
- zajímavé tipy (530)
- zaujalo nás (566)

Archiv
- ► 2018 (310)
- ► 2017 (315)
- ► 2016 (323)
- ► 2015 (303)
- ► 2014 (306)
- ► 2013 (310)
0 komentářů:
Okomentovat