Vzdělání a vzdělávání – oboje je v současné době vystaveno zásadním změnám. Všechny středo- a východoevropské společnosti čelí podobným výzvám: Jak má vypadat škola budoucnosti? Jak na ni připravit budoucí učitele? Jak integrovat menšiny do vzdělávacího systému? A také: Co přijde po škole?
Mezinárodní konference, která navazuje na stejnojmenný portál „Zukunft Bildung“ (Budoucnost vzdělávání), se 21. listopadu pokusí tyto otázky zodpovědět. V diskuzích s odborníky na vzdělávání, s teoretiky i pedagogy budou rozpracována možná řešení. Celodenní konference se zúčastní zástupci z Estonska, Litvy, Maďarska, Německa a České republiky. Více informací ZDE.
Portál „Budoucnost vzdělávání“ je rozčleněn do čtyř rubrik, které pojmenovávají největší výzvy vzdělávacího systému: organizaci vzdělávání, vzdělání pro všechny, cesty k povolání a utopie ve vzdělávání. Tyto základní otázky jsou i leitmotivem mezinárodní konference, která proběhne 21. listopadu od 9 hodin v pražském Goethe-Institutu.
„Internetová platforma www.goethe.de/budoucnost-vzdelavani představuje konkrétní, občas i odlišné přístupy zúčastněných zemí k problémům ve vzdělávání. Do debaty se zapojují i renomovaná partnerská média jednotlivých zemí, do které díky svému zájmu o budocnost vzdělávání přispívají cennými impulsy“, vysvětluje Dr. Heike Uhlig, zástupkyně ředitele Goethe-Institutu a iniciátorka projektu.
Za Českou republiku se mezinárodní konference zúčastní Klára Laurenčíková (Česká odborná společnost pro inkluzívní vzdělávání), Petr Matějů (Vysoká škola finanční a správní, ISEA), Jana Straková (Ústav výzkumu a rozvoje školství Pedagogické fakulty UK, ISEA) a Ondřej Šteffl (Společnost SCIO).
Místo konání: Goethe-Institut, Praha 1, Masarykovo nábřeží 32, 2. patro. Vstup zdarma, rezervace není nutná. Simultánní překlad zajištěn.
Program najdete ZDE.
Pro více informací sledujte průběžně internetové stránky www.goethe.de/praha
21. 11. 2011 Jak vypadá škola budoucnosti? Středoevropská debata o zásadních změnách ve výchově a vzdělávání
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (75)
- dětská literatura (22)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (35)
- informační technologie (187)
- inovativní vzdělávání (150)
- názory (19)
- NÚV (1)
- odborná literatura (642)
- pedagogické asociace (107)
- pozvánky (1)
- PR článek (1)
- profese učitele (386)
- projekty (21)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (176)
- školství v regionech (105)
- školství v zahraničí (66)
- výchova (216)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (333)
- výzkum a hodnocení (557)
- vzdělávací politika (829)
- zajímavé tipy (663)
- zaujalo nás (840)
Archiv
- ► 2024 (303)
- ► 2023 (337)
- ► 2022 (350)
- ► 2021 (314)
- ► 2020 (319)
- ► 2019 (311)
- ► 2018 (302)
- ► 2017 (313)
- ► 2016 (322)
- ► 2015 (303)
- ► 2014 (306)
- ► 2013 (310)
- ► 2012 (266)
- ▼ 2011 (255)
- ► 2010 (254)
Česká škola
Šéfredaktorka
Akce
Výtvarné umění

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
0 komentářů:
Okomentovat