Prezentace z kulatého stolu SKAV a EDUin 20. 9. 2012 „Co nám může přinést mezigenerační vzdělávání?“.
Zápis z kulatého stolu si můžete přečíst ZDE.
…Mezigenerační učení v rodině můžeme definovat jako proces, skrze který členové rodiny jakéhokoliv věku získávají dovednosti, znalosti, vytvářejí si postoje a hodnoty, a to z denních zkušeností, při jakýchkoliv příležitostech, ode všech generací v rodině.
…Jaké byly výzkumné otázky:
– Za jakých podmínek probíhá mezigenerační učení v rodině?
– Jaký je obsah a směr mezigeneračního učení v rodině, kdo v rodině učí koho z hlediska tří generací, jak je učení přijímáno z hlediska tří generací a jak učení v rodině probíhá?
– Jaké jsou vztahy mezi členy rodiny v procesu mezigeneračního učení?
Výsledky v podobě schémat najdete v prezentaci.
Jde jen o postmoderní označení pro pradávný proces předávání dědictví po předcích?
Hledání rovnováhy a symetrie mezi mladšími a staršími?
X
Narůstající propast mezi generacemi? Válka generací?
Faustovský model pro starší?
Klidná přítomnost starších pro mladé generace?...
Prezentaci najdete ZDE.
Milada Rabušicová: O mezigeneračním učení (shrnutí výsledků výzkumu)
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (73)
- dětská literatura (21)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (34)
- informační technologie (176)
- inovativní vzdělávání (138)
- názory (16)
- NÚV (1)
- odborná literatura (620)
- pedagogické asociace (84)
- pozvánky (2)
- PR článek (1)
- profese učitele (359)
- projekty (19)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (139)
- školství v regionech (67)
- školství v zahraničí (62)
- výchova (196)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (313)
- výzkum a hodnocení (462)
- vzdělávací politika (607)
- zajímavé tipy (639)
- zaujalo nás (790)
Archiv
- ► 2022 (350)
- ► 2021 (314)
- ► 2020 (319)
- ► 2019 (311)
- ► 2018 (302)
- ► 2017 (313)
0 komentářů:
Okomentovat