Prezentace Mgr. Vladimíra Srba na kulatém stole SKAV a SVP PedF UK 19. 11. 2009 na téma „Jaké je naše školství a co si o něm myslíme“.
V tomto vystoupení byly prezentovány vybrané závěry z veřejné diskuse o profesním standardu učitele.
Prezentaci si můžete stáhnout ZDE.
Výstup z kulatého stolu si můžete přečíst ZDE.
Vladimír Srb: Učitelé jsou nespokojeni, chtějí účinnou podporu
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (75)
- dětská literatura (22)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (35)
- informační technologie (187)
- inovativní vzdělávání (150)
- názory (19)
- NÚV (1)
- odborná literatura (642)
- pedagogické asociace (107)
- pozvánky (1)
- PR článek (1)
- profese učitele (386)
- projekty (21)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (176)
- školství v regionech (105)
- školství v zahraničí (66)
- výchova (216)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (333)
- výzkum a hodnocení (557)
- vzdělávací politika (829)
- zajímavé tipy (663)
- zaujalo nás (840)
Archiv
- ► 2024 (303)
- ► 2023 (337)
- ► 2022 (350)
- ► 2021 (314)
- ► 2020 (319)
- ► 2019 (311)
- ► 2018 (302)
- ► 2017 (313)
- ► 2016 (322)
- ► 2015 (303)
- ► 2014 (306)
- ► 2013 (310)
- ► 2012 (266)
- ► 2011 (255)
- ► 2010 (254)
Česká škola
Šéfredaktorka
Akce
Výtvarné umění

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
2 komentářů:
Jako velký fotbalový nadšenec jsem požádal trenéra žákovské drobotiny, aby svoje svěřence vybavoval především kompetencí ke střílení gólů.
Opáčil mi ten dobrý muž, že se s debilama nebaví.
Co dodat?
Je chályhodné a hlavně potřebné ukazovat realitu a pokusit se o zpětnou vazbu těm, kdo to vedli a řídili do tohoto stavu. Je to sice trochu šokující, když takto všeobecné stavy reality musí být dokazovány statistikou. Tedy, že si jich "kompetentní" lidi po dlouhou dobu nevšímali, nebo je nebrali vážně. Na co je např. tedy školní inspekce. Že by ji MŠMT nebralo vážně?
Každá statistika je však tak vypovídající, jaké rolišení vyvolá u těch, kdo mají vlastně prohlédnout. A zde se po mnoha zkušenostech obávám, že v tom skleněném zámku prostě jinak chápou potřeby svých plebejců. Vlastně je nechápou, neboť s nimi nežijí každodenní shon a vypětí. A proč je to pro ně neviditelné? Protože pro rozlišení vážnosti či naléhavosti situace potřebujete mít někde uvnitř jakýsi nástroj pro vnímání potřeb druhých a jakousi hlubší zkušenost, která není vykazována jen znalostí zákonů a vyhlášek, ale zejména vlastním rozhledem a pospojovanou smysluplností mnohých faktorů, které ovlivňují tzv.kvalitu. Pokud v člověku není takový obsah, pak jakákoli iniciace fornou analýzy nemůže vlastně nic napovědět.
Dá se s tím něco udělat?
Okomentovat