Michaela Štáfková: Osmero, aby se z doučování nestalo stigma

úterý 7. září 2021 · 0 komentářů

Jak doučování podat žákům nezraňujícím způsobem? Jak nastavit atmosféru ve škole, aby se doučování nestalo stigmatem, ale naopak novou příležitostí? Jak komunikovat s rodiči a přesvědčit je o benefitech doučování pro jejich děti?

Jak rozvíjet dobré vztahy ve třídě: 2 metody

pondělí 6. září 2021 · 0 komentářů

Máme pro vás dvě praktické metody, které vám pomohou vytvářet ve třídě bezpečné prostředí a zároveň rozvíjet pozitivní klima a sociální dovednosti dětí.

Jitka Polanská: Budou ho milovat, nebo nenávidět? Ochránce se před premiérou ukázal učitelům a vzbudil emoce

sobota 4. září 2021 · 0 komentářů

Až Česká televize začne v září vysílat seriál ze školního prostředí Ochránce, budou ho na prvním místě bedlivě sledovat učitelé a učitelky, a to nejen kvůli Lukáši Vaculíkovi v hlavní roli. Bude obraz škol, který seriál vykresluje, pro učitelskou veřejnost přesvědčivý a přijatelný? Tvůrci díla se to chtěli dozvědět dopředu a s učiteli se potkali na předpremiérových projekcích.

Tereza Engelová: Školství už nikdy nebude jako před covidem, to však není jen špatně, tvrdí náměstkyně ministra

pátek 3. září 2021 · 1 komentářů

Covid-19 nenávratně změnil české školství a rodiče se kvůli zavřeným školám a online výuce dostali mnohem blíž ke vzdělávání svých dětí. „Díky tomu vyvíjejí teď správný, pozitivní tlak na školy, aby se výuka proměnila,“ říká v rozhovoru pro HlídacíPes.org náměstkyně ministra školství Pavla Katzová.

Mezery ve znalostech a nerovnosti ve vzdělání. Česká školní inspekce zveřejnila dopady distanční výuky

čtvrtek 2. září 2021 · 0 komentářů

Závažné mezery ve znalostech a dovednostech má po dlouhé výuce na dálku při uzavření škol minimálně 36 500 žáků základních škol a 18 000 středoškoláků. Na prvním stupni je to zhruba každý osmatřicátý školák, na druhém stupni každý dvacátý a na střední škole každý dvaadvacátý. Na odstranění rozsáhlých nedostatků budou děti a mladí potřebovat nejméně ještě celý školní rok. Zjistila to Česká školní inspekce.

Náměstkem sekce vzdělávání a mládeže MŠMT bude Jan Mareš

středa 1. září 2021 · 0 komentářů

Náměstkem sekce vzdělávání a mládeže Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy bude k 1. září jmenován Jan Mareš. Dlouholetý ředitel chomutovské Střední školy energetické a stavební byl vybrán ve výběrovém řízení na pozici náměstka pro řízení sekce podle služebního zákona.

Pro lepší návrat do škol: tipy ze Zapojmevšechny.cz

· 0 komentářů

Prázdniny jsou za námi a začíná příprava do školy. Jak pro pedagogy, tak pro rodiče i děti. Připravili jsme pro vás tipy, které by se vám do začátku nového školního roku mohly hodit. A čeho se týkají? Návratu do škol… Jak ho žákům (i sobě) usnadnit? Jak skloubit pravidla třídy s efektivními rituály? Design třídy má sloužit k tomu, aby se v ní žáci cítili dobře a podpořit je při výuce. Jak na to? Jste začínající asistenti pedagoga nebo máte nově začít s asistentem pedagoga pracovat? Na Zapojmevšechny.cz najdete vše, co hledáte! 

Změnu způsobu vzdělávání a jeho modernizaci má podpořit nová kampaň

úterý 31. srpna 2021 · 0 komentářů

Změnu způsobu vzdělávání a jeho modernizaci má podpořit nová kampaň, kterou zahájil Nadační fond Eduzměna. Přispět chce k odklonu od učení zpaměti a k posílení kritického myšlení a využívání poznatků. Kampaň dnes na tiskové konferenci představily zástupkyně fondu.

Jaroslav Mašek: První školní den v životě učitele

· 0 komentářů

Jak učitelé prožívají první školní den? Na co v něm nezapomenou? A dokážou jej zachytit a podělit se o svůj příběh s ostatními?

Radek Aubrecht: Dezinformace aneb Proč a jak učit ve škole mediální výchovu

pondělí 30. srpna 2021 · 0 komentářů

Jedním z negativních znaků současnosti je šíření dezinformací. Nejčastěji jsou to falešné zprávy o migrantech, Evropské unii, covidu a očkování, případně všechno dohromady. S blížícími se říjnovými volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR lze předpokládat, že kontaminace mediálního prostoru těmito dezinformacemi bude nabírat na intenzitě.

Daniel Fryer: REBT – Chytrý plán

sobota 28. srpna 2021 · 0 komentářů

Nedávno jsme informovali o knize Daniela Fryera Racionálně-emoční terapie. Překonejte myšlenkové pasti. Dnes přinášíme alespoň malou ukázku.

Špatné vztahy jsou dle MŠMT jedním z největších problémů ve školách

pátek 27. srpna 2021 · 0 komentářů

K největším problémům, které narušují přátelské prostředí ve školách a vzdělávání dětí, patří spory mezi zaměstnanci, vedením a zřizovateli škol. Stížnosti na ně tvořily loni asi čtvrtinu podnětů, kterými se zabýval školský ombudsman. Vyplývá to z výroční zprávy o stavu vzdělávání v ČR v roce 2020, kterou připravilo ministerstvo školství. Materiál by měl úřad v nejbližší době předložit vládě. Podle ministerstva si zaměstnanci škol často stěžovali na šikanu, ve většině případů se ale nepotvrdila. Zpravidla se ukázalo, že pracovníci neznali dobře svá práva a povinnosti.

Jindřiška Bláhová: Vary 4. Místo hraní shyby. Základní otázka je, nakolik má rodič právo nalinkovat dítěti život

čtvrtek 26. srpna 2021 · 0 komentářů

S režisérkou Erikou Hníkovou o filmu mapujícím svébytný způsob výchovy, který soutěží jako první dokument v hlavní sekci ve Varech.

Martina Kopecká: Neztrácejte sílu, dejme pozornost tomu, co se daří (workshop s řediteli)

· 0 komentářů

„Ředitel školy je takový osamělý kapitán. A tady vidíme, že těch kapitánů je víc a řeší stejné problémy,“ říká s lehkým úsměvem ředitelka základní školy v Církvicích na Kutnohorsku Ludmila Hrušková, která přijela na druhé „živé“ setkání ředitelů zdejších škol, které pořádá nadační fond Eduzměna v prostorách Galerie Středočeského kraje v Kutné Hoře.

Tereza Gleichová: Vysoké školy hlásí rekordní zájem o studium, nejčastěji jde o zdravotnické a pedagogické obory

středa 25. srpna 2021 · 0 komentářů

O tisíce přihlášek víc oproti loňským ročníkům zaznamenaly letos české vysoké školy. Osm z dvanácti škol, které ČT oslovila, uvedly nárůst až o čtrnáct tisíc zájemců oproti loňsku. Podle ministerstva školství jde o vlnu demograficky silných ročníků, která bude pokračovat i příští rok. Nejvyšší nárůst zájmu hlásí zdravotnické a pedagogické obory. Počet přihlášek se přitom může ještě zvednout, na některé vysoké školy se totiž mohou zájemci hlásit až do konce srpna nebo září.

Platforma Začni učit! řeší nedostatek učitelů – láká lidi z praxe, pomáhat bude ale i nováčkům za katedrou

úterý 24. srpna 2021 · 0 komentářů

Snazší cestu k učitelství mají ode dneška lidé, kteří nestudovali na pedagogické fakultě. Výrazně lepší podpory se dočkají i začínající učitelé. Oběma těmto skupinám pomůže organizace Výluka, která ve spolupráci s experty z Česko.Digital představila novou verzi platformy Začni učit! 

Tomáš Feřtek: Učitelská profese znamená něco zcela jiného než před dvaceti lety

pondělí 23. srpna 2021 · 0 komentářů

Tomáš Feřtek ve svém textu pro web týdeníku Respekt shrnuje proměny učitelské profese a představ o tom, co znamená být dobrým učitelem. Změny ilustruje na příkladech učitelek a učitelů, finalistů ceny Global Teacher Prize CZ.

Robert Čapek: Líný učitel. Zaměření na praktickou výuku

sobota 21. srpna 2021 · 1 komentářů

Článek z Publikace Líný učitel: jak učit dobře a efektivně od Roberta Čapka se tentokrát věnuje skutečně užitečnému tématu: jak by podle něj měl vypadat výkon pedagoga v praxi! Staňte se skvělým učitelem s minimální námahou!

Karel Gargulák: Žák připraven na školu, nebo škola připravená na žáka?

pátek 20. srpna 2021 · 0 komentářů

Dilema, které teoreticky i z pohledu regulace máme již dávno “pořešeno”. Národní strategické dokumenty, cíle i obsah vzdělávání, legislativní ukotvení (např. dítě u zápisu nemusí být) dává zapravdu druhému přístupu.

Petr Hlaváček: Německá debata o vzdělávání: Proč jsou některé „pokrokové“ představy škodlivé?

středa 18. srpna 2021 · 0 komentářů

Prestižní měsíčník Cicero vycházející v Berlíně s podtitulem Magazín pro politickou kulturu otevřel dva měsíce před parlamentními volbami ve Spolkové republice Německo debatu o kvalitě tamějšího vzdělávacího systému. Publicista Rainer Werner, někdejší berlínský gymnaziální profesor dějepisu a němčiny, ve svém článku z 15. července 2021 analyzuje, nakolik souvisí úspěch dětí s jejich rodinným zázemím a proč jsou některé pseudopokrokové představy nejen mylné, ale též škodlivé.

Šéfredaktorka

Výtvarné umění



WebArchiv - archiv českého webu



Licence Creative Commons
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.

Powered By Blogger