Holandský standard profese učitele v podobě sedmi klíčových kompetencí učitele. U každé kompetence jsou uvedeny požadované součásti a indikátory (ukazatele).
Holandský standard uvádí tyto kompetence učitele:
1) kompetence interpersonální
2) kompetence pedagogická
3) kompetence odborná a didaktická
4) kompetence organizační
5) kompetence pro spolupráci s kolegy
6) kompetence pro spolupráci s okolím
7) kompetence k reflexi a sebezdokonalování
Překlad materiálu najdete ZDE.
Sedm klíčových kompetencí učitele
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (75)
- dětská literatura (22)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (35)
- informační technologie (187)
- inovativní vzdělávání (150)
- názory (19)
- NÚV (1)
- odborná literatura (642)
- pedagogické asociace (107)
- pozvánky (1)
- PR článek (1)
- profese učitele (386)
- projekty (21)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (176)
- školství v regionech (105)
- školství v zahraničí (66)
- výchova (216)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (333)
- výzkum a hodnocení (557)
- vzdělávací politika (829)
- zajímavé tipy (663)
- zaujalo nás (840)
Archiv
- ► 2024 (303)
- ► 2023 (337)
- ► 2022 (350)
- ► 2021 (314)
- ► 2020 (319)
- ► 2019 (311)
- ► 2018 (302)
- ► 2017 (313)
- ► 2016 (322)
- ► 2015 (303)
- ► 2014 (306)
- ► 2013 (310)
- ► 2012 (266)
- ► 2011 (255)
- ▼ 2010 (254)
Česká škola
Šéfredaktorka
Akce
Výtvarné umění

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
2 komentářů:
A jsme u toho ! Tolik sociálních kompetencí není možné vybudovat na znalostech, kterými oplývají slovudní profesoři a docenti fakult.
Kdy už budou učitelé vybíráni ke "studiu" na základě přirozených sociálních dovedností? To není jen talent na flétnu a psycho-logické uvažování. To je něco, s čím se musí počítat jako s potenciálem k dobrému průběhu profese. Na dnešních kantorech ZŠ se to dá vybudovat tak z 1/8. U středoškolských odborných tak z 1/15 ... tak co s tím udělají odborníci?
Přestěhuji se do Holandska.
Učitelé tam motivují svoje žáky právě a jen k plnění učebních a pracovních úkolů.
Nikdo jim tam tak jako tady necpe odpovědnost za motivaci žáků ke vzdělávání se vůbec.
Ráj na pedagogické zemi. Dám tam Janu Ámosovi na hrob kytičku.
Okomentovat