Zoja Franklová: Co chybí žákům odborných škol podle OECD

pondělí 31. května 2010 ·

Podle právě vydané zprávy OECD nezískávají žáci učebních oborů dost všeobecných dovedností, které jsou potřebné pro dobré uplatnění. Navíc české školy nespolupracují dostatečně se zaměstnavateli.

Studie OECD (Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj) upozornila na to, že všeobecná část vzdělávání v českých odborných školách je nedostatečná. Jde hlavně o počítání a čtení a nejvíc se nedostatky projevují u žáků učebních oborů. Jejich gramotnost je často velmi omezená: umí sice číst, ale nejsou schopni informace kriticky vyhodnocovat…

Autorka zprávy OECD Malgorzata Kuczera z Polska proto doporučuje, aby se odborné školy víc věnovaly kvalitě výuky všeobecných předmětů. „Neměl by se zvyšovat počet hodin, ale spíš by se sami učitelé měli dále vzdělávat a naučit se používat inovativní způsoby výuky, které budou pro žáky zajímavější,“ vysvětluje.

Celý text najdete ZDE.

1 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
31. května 2010 14:52  

Takže OECD navrhuje více praxe i více teorie, ale nikoli více hodin.Vtipné. Čtení a počítání se dříve učili na ZŠ, teď se tam zřejmě věnují všem výchovám - sexuální,finančí,environmentální atd, ale na čtení a počítání už asi nezbývá čas. Nějak se ta školská reforma nedaří.