Už v první třídě se učíme číst, psát a počítat. Později se k tomu připojí snaha o pochopení fyzikálních a chemických principů. Kdy se však dostane na architektonickou látku? Snad při čtení pohádky O perníkové chaloupce? Nebo stačí, když později zvládneme oddrmolit pěkně za sebou: gotika–renesance–baroko?
Zdroj: Hospodářské noviny 20. 4. 2011, str. 26
Přitom řešení vlastního bydlení je nejzákladnější potřebou člověka. Nakonec ani v přírodě nenajdeme mezi zvířaty dělení na architekty a na ty ostatní. A co teprve, když se na veřejné nástěnce objeví výzva k připomínkám k novému územnímu plánu? Není pozdě, když se teprve v té chvíli začneme ptát, co je to územní plán?
I proto se například ve Francii učí děti stavět už od mateřské školky. Experimentují se světlem, barvou, materiálem, měřítkem. Na základní škole si navrhnou domek, postaví jeho model z papundeklu a diskutují spolu o městě, o tom, kdo chce s kým sousedit a proč, k čemu je hlavní náměstí a co na něm nesmí chybět. Na střední škole již vyráží na exkurzi přímo na staveniště, baví se o ekonomii a ekologii stavby nebo o dopravě.
V Rakousku jsou podobné programy nabízeny školám v rámci sítě architektonických center, podobná centra v Holandsku jsou naopak zaměřena na podporu školení místních samospráv. Proč si tedy u nás stále dokola opakujeme: gotika-renesance-baroko?
Osamu Okamura: Francouzské děti se o bydlení učí už ve školce
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (75)
- dětská literatura (22)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (35)
- informační technologie (187)
- inovativní vzdělávání (150)
- názory (19)
- NÚV (1)
- odborná literatura (642)
- pedagogické asociace (107)
- pozvánky (1)
- PR článek (1)
- profese učitele (386)
- projekty (21)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (176)
- školství v regionech (105)
- školství v zahraničí (66)
- výchova (216)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (333)
- výzkum a hodnocení (557)
- vzdělávací politika (829)
- zajímavé tipy (663)
- zaujalo nás (840)
Archiv
- ► 2024 (303)
- ► 2023 (337)
- ► 2022 (350)
- ► 2021 (314)
- ► 2020 (319)
- ► 2019 (311)
- ► 2018 (302)
- ► 2017 (313)
- ► 2016 (322)
- ► 2015 (303)
- ► 2014 (306)
- ► 2013 (310)
- ► 2012 (266)
- ▼ 2011 (255)
- ► 2010 (254)
Česká škola
Šéfredaktorka
Akce
Výtvarné umění

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
0 komentářů:
Okomentovat