Do práce, koupit něco k večeři, pro dítě do školky, připravit jídlo, dát prádlo do pračky, úkoly se starším, pohádku na dobrou noc a na večer se ještě ohlásili kámoši, že přijdou na víno. Bože, jak to mám stihnout?!
Poznáváte? Jestli ano, lítáte v problémech s časem podobně jako většina lidí.
Na grafu uvidíte, jak vypadá standardní den zaměstnaného rodiče:
Spánek – zhruba 8 hodin, práce (míněno zaměstnání) cca 9 hodin, jídlo a pití (konzumace, nikoliv příprava) cca 1,3 hod. z celého dne, doprava (zejména ve městech) cca 1,3 hod., hygiena (sprcha, WC, úprava vlasů, líčení…) cca 1,3 hod., vztahy (telefonát s kamarádem, úkoly s dítětem, sex, povídání s rodiči…) cca 1,3 hod., servis domácnosti (úklid, nakupování, vaření…) cca 1,3 hod. – celkem 23,5 hodiny.
Na JÁ, tedy na vás, zbývá 0,5 hod. – máte 30 minut za den na sebe – a to je ještě ta „lepší varianta“! Stačí vám to? Ne?
Pak využijte:
10 tipů pro lepší rozvržení času
1. Plánujte na týden – ideálně v neděli, v pátek před odchodem z práce zkontrolujte, co jste udělali.
2. Práci si plánujte s rezervami – vždycky se někdo nebo něco zpozdí!
3. Odškrtávejte si splněné úkoly – zvyšuje to spokojenost.
4. Sdílejte kalendář – s týmem nebo s rodinou; a synchronizujte na všech zařízeních, která používáte.
5. Program schůzek dopředu – vyžadujte i posílejte, ušetří se tím spousta času.
6. Spojujte činnosti – má smysl u lehčích a rutinních činností (doprava a četba, jídlo a povídání s přáteli, televize a čistění doručené pošty…).
7. Každý den má svoji kotvu – motivátor, něco, co vás těší, máte rádi.
8. Vymezte si v kalendáři každý den čas pro sebe – klidně půl hodiny, ale dodržet!
9. Respektujte svůj biorytmus – obtížné věci přesuňte na dobu, kdy jste nejaktivnější, aspoň o víkendu a dovolených.
10. Poštu zpracovávejte podle hesla vyřídit – předat – koš – vyhnete se na stole syndromu převalujících se dun.
Pokud vás zajímá více, další osvědčené tipy najdete na www.olga-ebooky.cz, zejména v e-booku Time management zaměstnaného rodiče.
0 komentářů:
Okomentovat