Starší děti v matematice často nedokáží vysvětlit a argumentovat o svém postupu při řešení příkladů. A není divu, když se výuka soustředí pouze na získání jedné správné odpovědi. Proto se někteří pedagogové snaží naučit děti popisovat a vysvětlovat vlastní proces myšlení už od raného věku, ukazuje server KQED.
Zdroj: Scio 7. 4. 2017
Video Učitelského kanálu (Teaching Channel) zachytilo učitele mateřských škol a prvních ročníků základních škol, jak nutí děti zdůvodňovat své odpovědi v případech, které mají víc řešení. Děti se musí naučit své myšlení sledovat a vyjadřovat. Jejich první odpověď na otázku, proč vybraly zrovna tuhle odpověď, je „řekl mi to můj mozek“. Teprve později si děti všímají víc detailů a sledují jednotlivé vrstvy rozhodování a abstraktních podobností.
Základem matematického myšlení je vnímání opakujících se vzorců. Dobrým cvičením je proto hledání jednoho ze čtyř obrázků, který k ostatním nepatří. Žáci mohou vybírat podle barev, tvaru apod. Žádná odpověď není špatně, jen musí každý říct, proč vybral právě ten obrázek. Děti se učí, že zdůvodnění dělá jejich odpověď relevantní. Podobně slouží i aktivita hledání rozdílů mezi obrázky.
Původní zdroj.
Řekl mi to můj mozek
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (75)
- dětská literatura (22)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (35)
- informační technologie (186)
- inovativní vzdělávání (148)
- názory (19)
- NÚV (1)
- odborná literatura (642)
- pedagogické asociace (105)
- pozvánky (2)
- PR článek (1)
- profese učitele (386)
- projekty (21)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (173)
- školství v regionech (99)
- školství v zahraničí (66)
- výchova (214)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (328)
- výzkum a hodnocení (547)
- vzdělávací politika (802)
- zajímavé tipy (661)
- zaujalo nás (832)
Archiv
- ► 2024 (304)
- ► 2023 (337)
- ► 2022 (350)
- ► 2021 (314)
- ► 2020 (319)
- ► 2019 (311)
0 komentářů:
Okomentovat