Diskuse o výuce dějepisu už trvá hodně dlouho. Zajímá ale hlavně odborníky a učitele dějepisu – a někdy i média. Občas se vzedme hladina, když v době nějakého výročí žáci a studenti v mediálních anketách prokáží neznalost dat a faktů. Nebo když se k výuce dějepisu vyjádří BIS. Rodiče tento předmět neřeší. Považují ho za koníček. Památky navštěvuje, knihy o historii dostává a o tématu s rodiči mluví jen pár dětí ze třídy, jak jsme mj. slyšeli na kulatém stole SKAV Napomáhá škola porozumění historii? Mediální sestřih je ale docela zajímavý…
2019
23. 5. Jiří Karen: Proč chybí učitelé matematiky, ale ne dějepisáři
3. 3. Historik Petr Čornej: Riziko manipulace s dějinami existuje
20. 2. Dějepis není postsovětský, shodli se historici v reakci na BIS. Chtějí ve školách víc moderních dějin
16. 2. Vojtěch Ripka: Současné trendy ve výuce dějepisu
6. 2. Ivan Hoffmann: Poprask kolem dějepisu
6. 2. Ivan Štampach: Jak dál se školním dějepisem
6. 2. BIS neovlivňuje výuku dějin ve školách, jsou to bludy, reagoval Plaga na kritiku
21. 1. Proč BIS učí dějepis?
31. 1. Tajný učitel: Osnovy, maturita a moderní dějiny
(a mnoho dalších článků ke konkrétní výuce dějepisu)
2018
9. 12. Na školách se učí sovětský výklad moderních dějin, varuje zpráva BIS
28. 7. Diskuse ČT: Jak učit dějepis?
20. 6. V dějepisu nemá jít o střílení názorů ani o jeden správný příběh
18. 6. Dějepisář Radek Aubrecht: Každý si dnes může udělat výuku, jak chce, nemusí jet
11. 6. Příliš pravěku, málo novodobých dějin. Výuka dějepisu ve školách zamrzla
30. 5. Jiří Karen: Dějepis nesmí být pouhým závodem v memorování
19. 4. Jak se lišily Charta 77 a 2000 slov? Studenti v Historické laboratoři zkoumají moderní dějiny
20.3. Patrik Zandl: Děti reagují na to, když se dějiny vyprávějí jako příběh
24. 2. Příkaz k vystěhování a hlad. Školáci prožívají osudy lidí, kteří po Únoru přišli o všechno
13. 2. Rok 1918? Začala druhá světová? Středoškoláci neznají moderní dějiny, moc času tráví trilobity a neandrtálci
15. 1. Jaroslav Pinkas: Vzpomínková výročí a výuka dějepisu
2017
23. 11. 2017 Jak jsem dělal revoluci v dějepise a jak jsem dostal po(u)čuni
13. 1. 2017 České školy učí historii, ale co současnost?
2016
25. 9. 2016 Diktování letopočtů nefunguje. Žáci si musí tvořit názor, říká historik
Připravila Jana Hrubá
Média o výuce dějepisu
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (75)
- dětská literatura (22)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (35)
- informační technologie (186)
- inovativní vzdělávání (148)
- názory (19)
- NÚV (1)
- odborná literatura (641)
- pedagogické asociace (104)
- pozvánky (1)
- PR článek (1)
- profese učitele (386)
- projekty (21)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (170)
- školství v regionech (97)
- školství v zahraničí (66)
- výchova (214)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (327)
- výzkum a hodnocení (543)
- vzdělávací politika (790)
- zajímavé tipy (660)
- zaujalo nás (831)
Archiv
- ► 2024 (305)
- ► 2023 (337)
- ► 2022 (350)
- ► 2021 (314)
- ► 2020 (319)
- ▼ 2019 (311)
- ► 2018 (302)
0 komentářů:
Okomentovat