Autorka vychází z premisy, že příběhy jsou pro děti neocenitelným zdrojem zábavy a poučení. Nabízejí však učitelé a vychovatelé ve školách, ale i rodiče doma dětem dostatek podnětů, jak získávat informace pomocí tohoto přirozeného a pro děti přitažlivého procesu?
Nacházejí možnosti, jak dětem zprostředkovat nejen poznání, ale využít i neopakovatelnou atmosféru, kterou vyprávění s sebou přináší? A poskytují samotné školy, stejně jako učební osnovy, dostatek prostoru pro tuto prastarou, a přesto neocenitelnou metodu?
V odpovědích na tyto otázky se lidé zabývající se výchovou a vzděláním dětí dozvědí, jak dokonale využít širokého spektra aktivit, které každý příběh poskytuje, jak co nejlépe zakomponovat příběh do aktivizačních činností prolínajících všemi složkami výchovy a vzdělání. Příběhy nabízejí materiál pro tzv. mezipředmětové vztahy. Kniha rovněž shrnuje teoretické poznatky, které jsou ve druhé části zakomponovány do konkrétních témat s ukázkami práce s dětmi.
Sylvie Doláková je učitelka a lektorka. Zabývá se výukou v MŠ a anglickým jazykem. Publikovala v časopisech Informatorium 3-8 a Rodina a škola.
Více informací včetně ukázek najdete ZDE. Knihu si můžete objednat také ZDE.
Sylvie Doláková: Umíte to s pohádkou? Práce s příběhy v MŠ a ZŠ
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (71)
- dětská literatura (14)
- DOKUMENTY (188)
- ESF (1)
- glosy (23)
- informační technologie (98)
- inovativní vzdělávání (65)
- NÚV (1)
- odborná literatura (427)
- pedagogické asociace (67)
- pozvánky (6)
- PR článek (1)
- profese učitele (163)
- projekty (1)
- školský management (92)
- školství v regionech (48)
- školství v zahraničí (41)
- tren (1)
- výchova (124)
- výstavy (1)
- vyučování (187)
- výzkum a hodnocení (313)
- vzdělávací politika (337)
- zajímavé tipy (513)
- zaujalo nás (493)

Archiv
- ► 2017 (315)
- ► 2016 (323)
- ▼ 2015 (303)
- ► 2014 (306)
- ► 2013 (310)
- ► 2012 (266)
0 komentářů:
Okomentovat