Někteří žáci nemají zrovna dobré známky, přestože mají dostatečnou intelektuální kapacitu učivo zvládnout. O studijních výsledcích totiž kromě intelektu rozhodují i jiné faktory, včetně vztahů s rodiči, motivace ke vzdělávání, mínění o sobě samém apod. Vůbec největší vliv však má učební strategie učení, kterou si žáci osvojí, informuje server Eurekalert.
Zdroj: Scio 15. 12. 2016 
Nedávná studie španělské Alicantské univerzity potvrdila, že žáci s dobrým intelektem, ale špatnými známkami na druhém stupni jsou také slabí v získávání, uchovávání nebo pozdějším použití informací. Vedoucí studie, profesor Juan Castejón, uvádí, že tito žáci sice také více vykazují slabý vztah k vzdělávacím cílům, horší vztahy s rodiči nebo nižší emoční stabilitu, ale právě strategie učení s výsledky nejsilněji korelují. Za učební strategie přitom studie považuje způsoby výběru, organizace a zpracování informací, kreativní a kritické myšlení, zpětné vyvolávání informací a konečně plánování, hodnocení, kontrolu a monitoring informací. 
Slabší děti sice stejně jako jejich úspěšnější spolužáci používají všechny tyto postupy, ale pouze v omezené intenzitě. Proto by se právě na učební strategie měly zaměřit intervence odborníků, uvádí Castejón s tím, že pokud budou učitelé, poradci i rodiče vědět, jak s dětmi pracovat, mohl by se snížit podíl předčasně ukončeného vzdělání, který je ve Španělsku dvakrát vyšší, než je průměr EU.
Nedobré školní výsledky lze zvrátit – Castejón je přesvědčen, že by se kantoři měli zaměřit na procvičování učebních procesů a posílení vzdělávacích cílů a podpořit studentskou autonomii a odpovědnost. Vzdělávací modely, ve kterých mají své pevné místo cíle, strategie a sebehodnocení, podle něj zlepší školní úspěšnost. Důležité je také k dětem přistupovat pozitivně a dodávat jim odvahu, protože dobré sebevědomí zvyšuje jejich snahu a výsledky. Castejón také věří, že jeho studie pomůže propojit výzkum v oblasti vzdělávání s praktickým výcvikem nových učitelů, protože tyto dvě oblasti se mu zatím zdají zbytečně oddělené. 
Původní zdroj.
 
Strategie učení rozhoduje
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
 - celoživotní vzdělávání (75)
 - dětská literatura (22)
 - DOKUMENTY (192)
 - ESF (1)
 - glosy (35)
 - informační technologie (190)
 - inovativní vzdělávání (152)
 - názory (24)
 - NÚV (1)
 - odborná literatura (642)
 - pedagogické asociace (110)
 - pozvánky (1)
 - PR článek (1)
 - profese učitele (393)
 - projekty (22)
 - seriál Školství v koronakrizi (23)
 - STRATEGIE 2020 (9)
 - školský management (189)
 - školství v regionech (112)
 - školství v zahraničí (68)
 - výchova (222)
 - výtvarné umění (2)
 - vyučování (337)
 - výzkum a hodnocení (578)
 - vzdělávací politika (878)
 - zajímavé tipy (672)
 - zaujalo nás (852)
 
Archiv
- ► 2025 (251)
 
- ► 2024 (303)
 
- ► 2023 (337)
 
- ► 2022 (350)
 
- ► 2021 (314)
 
- ► 2020 (319)
 
- ► 2019 (311)
 
- ► 2018 (302)
 
- ▼ 2017 (313)
 
- ► 2016 (322)
 
- ► 2015 (303)
 
- ► 2014 (306)
 
- ► 2013 (310)
 
- ► 2012 (266)
 
- ► 2011 (255)
 
- ► 2010 (254)
 
Česká škola
Šéfredaktorka
Akce
Výtvarné umění
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.


0 komentářů:
Okomentovat