Z nejnovější studie výzkumné agentury STEM/MARK vyplývá, že mladší Češi považují v určitých oblastech privátní univerzity za lepší než univerzity veřejné. Průzkum si objednala University of New York in Prague v souvislosti s dvacátým výročím svého působení na českém vzdělávacím trhu.
Přestože mají veřejné univerzity v České republice delší tradici, poslední studie ukazují, že pohled Čechů na soukromé univerzity se mění k lepšímu, a to zejména u mladší populace. Dva ze tří respondentů ve věku 15–29 let oceňují více individuální přístup a více než tři čtvrtiny souhlasí, že studium v angličtině jim dává výhodu při shánění práce po ukončení studia.
Nejnovější studie STEM/MARK, vyhotovená pro University of New York in Prague, ukazuje, že 68 % respondentů ve věku 15–29 let oceňuje, že je na soukromých univerzitách ve třídách menší počet žáků než na těch veřejných. Téměř tři z deseti mladších účastníků považují mezinárodní prostředí za druhou největší výhodu, čtvrtina si myslí, že kvalita učitelů je na soukromých univerzitách vyšší a 86 % si dokáže představit alespoň jednu výhodu studia na soukromé univerzitě.
Starší generace ve věku 45–59 má jiný názor. Jen 45 % starších Čechů si myslí, že je na soukromých univerzitách lepší poměr počtu studentů a učitelů a pouze 10 % si myslí, že kvalita učitelů je vyšší na soukromých než na veřejných univerzitách. Téměř čtyři z deseti starších Čechů si nedokáží představit žádnou výhodu studia na soukromé univerzitě.
„V souvislosti s naším dvacátým výročím působení na českém trhu jsme chtěli získat lepší přehled, jak si stojí soukromé vysoké školství v očích české populace. Jsem rád, že se u mladší populace začínají objevovat pozitivní pohledy na výhody soukromého vysokého vzdělání. Na druhou stranu vnímáme stále ještě existenci mýtů, polopravd i předsudků vůči soukromým univerzitám. Většina z nich vzniká tím, že Češi mají málo příležitostí se o sektoru soukromého vysokého školství pravidelně dozvídat novinky. Chceme mluvit o tom, díky čemu dokáže přední soukromá univerzita, jakou je UNYP, poskytovat vzdělání, které je v některých oblastech srovnatelné a v některých i lepší než vzdělání veřejné. Chápu i poněkud rezervovanější postoj starší generace, která neměla možnost zažít soukromé vysoké školství z první ruky a vytváří si tak často názor na základě zpráv z médií,” řekl Sotiris Foutsis, generální ředitel UNYP.
„Posledních dvacet let se soustřeďujeme na vytváření velice individuálního vztahu mezi učiteli a každým naším studentem. Místo memorování fakt podporujeme naše studenty v objevování nových informací, ukazujeme jim nejlepší způsoby, jak je zpracovat a jak prezentovat výsledky či řešení. Je to systém výuky v mnohém podobný tomu, co na absolventy čeká v pracovním prostředí. Máme pozitivní ohlasy od předních zaměstnavatelů na kvalitu našich absolventů. Jedním z důkazů, že jsme na správné cestě, je i to, že naši studenti nemají problém nalézt rychle práci, a to díky stážím a praktickému přístupu během studia. Uplatňují se jak v mezinárodních firmách, tak jako podnikatelé a zakladatelé startupů,” dodává Sotiris Foutsis.
Studie STEM/MARK také poukazuje na nízkou znalost konkrétních soukromých univerzit v Čechách. Téměř dva ze tří účastníků výzkumu si nedokáží vybavit konkrétní jméno soukromé univerzity. Tento poměr je ještě vyšší ve městech s počtem obyvatel 50–100 tisíc, kde dosahuje 75 %. Dokonce ani v Praze si žádnou soukromou univerzitu nevybaví více než polovina dotázaných.
____________________
University of New York in Prague je přední soukromá univerzita v České republice nabízející bakalářské, magisterské, MBA a Ph.D. programy v anglickém jazyce. Univerzita má trojí akreditaci z Velké Británie, USA a České republiky a díky partnerstvím s ostatními univerzitami nabízí britské, americké a české tituly. Nejvýznamnější dlouhodobé partnerství má se State University of New York, Empire State College, díky kterému může univerzita nabízet jediný dvojí titul v České republice.
Dva ze tří mladších Čechů preferují soukromé univerzity kvůli individuálnímu přístupu
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (75)
- dětská literatura (22)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (35)
- informační technologie (186)
- inovativní vzdělávání (150)
- názory (19)
- NÚV (1)
- odborná literatura (642)
- pedagogické asociace (107)
- pozvánky (1)
- PR článek (1)
- profese učitele (386)
- projekty (21)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (174)
- školství v regionech (102)
- školství v zahraničí (66)
- výchova (214)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (329)
- výzkum a hodnocení (555)
- vzdělávací politika (817)
- zajímavé tipy (661)
- zaujalo nás (837)
Archiv
- ► 2024 (303)
- ► 2023 (337)
- ► 2022 (350)
- ► 2021 (314)
- ► 2020 (319)
- ▼ 2019 (311)
- ► 2018 (302)
- ► 2017 (313)
- ► 2016 (322)
- ► 2015 (303)
- ► 2014 (306)
- ► 2013 (310)
- ► 2012 (266)
- ► 2011 (255)
- ► 2010 (254)
Česká škola
Šéfredaktorka
Akce
Výtvarné umění

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
0 komentářů:
Okomentovat