Jak pracovat s dětmi, které se stále ptají? Dají se venku učit zlomky? Jak získat výhody z on-line výuky? Nejen na tyto otázky odpovídá knižní novinka Andrey Tláskalové. Knihu ocení zejména pedagogové 1. stupně, ale i další učitelé a vychovatelé. Autorku mohou čtenáři znát z televizních obrazovek z pořadu UčíTelka a dalších projektů.
Kniha obsahuje 123 rozmanitých tipů, které jsou logicky strukturované do oblastí, provázejících učitele každý den od přípravy vyučovací jednotky, pomůcek, přes výuku ve třídě i venku, až po závěrečnou reflexi. Každý tip obsahuje popis situace a účel využití, další možnosti jeho rozvoje a úskalí, na které je vhodné se zaměřit.
Autorka se v patnácti kapitolách věnuje i novým či netradičním vlivům na výuku – on-line výuce, zvířatům ve škole či výuce mimo školní lavice. „Doba pandemie Covid-19 přinesla nejen nám učitelům spoustu omezení, ale i výzev. Museli jsme radikálně změnit výuku a přizpůsobit se nové situaci. Tato doba nás dokázala spojit, vzájemně jsme se učili více využívat techniku a zavádět do výuky nové metody,“ popisuje svou motivaci Andrea Tláskalová.
Příručka je adresována především učitelům 1. stupně základních škol, speciálním pedagogům a vychovatelům ve školní družině. Náměty do výuky zde však jistě získají také učitelé 2. stupně.
0 komentářů:
Okomentovat