Britský vládní poradce pro vzdělávání Tom Bennett nedávno vydal zprávu zaměřenou na kulturu dobrého chování na školách. I když neexistuje žádný zaručený recept, jak bezproblémové chování žáků na školách zajistit, při návštěvách nejrůznějších škol identifikoval společné rysy těch úspěšných i těch, které mají naopak větší problémy s chováním. Obojí představuje na serveru Sec-Ed.
Zdroj: Scio 7. 4. 2017
Zpráva vyzývá britské ministerstvo školství, aby na školách financovala založení inkluzivních komisí, které by se zaměřily na včasnou intervenci u dětí s problémovým chováním a reintegrovaly je zpět do komunity. Doporučuje také lepší školení ředitelů včetně návštěv jiných škol pro rozšíření obzorů.
Bennett identifikuje osm oblastí, které jsou pro školy s kulturou správného chování společné:
– Oddaní a viditelní školní lídři s vysokými cíli a podporujícím vedoucím týmem
– Efektivně komunikovaná, realistická, detailní očekávání, kterým všichni na škole rozumí
– Konzistentní způsob práce po celé škole
– Jasné pochopení školní kultury: „Takhle tady věci děláme a tohle jsou naše hodnoty.“
– Vysoká úroveň souznění učitelů i rodičů se školní vizí a strategií
– Vysoká úroveň podpory mezi vedením a učitelským sborem, např. v profesionálním rozvoji
– Vysoké očekávání všech studentů i učitelů a přesvědčení, že na každém studentovi záleží stejně
Naopak na školách s nezvládnutým chováním lze pozorovat následující:
– Omezené cíle a přesvědčení, že se studenti nemohou kvůli okolnostem utvářejících jejich život
zlepšit
– Nedostatečné porozumění očekáváním školy, které nebylo správně, jasně nebo opakovaně sděleno
– Nedostatek schopností, svěření managementu chování na škole lidem, kteří v této oblasti nejsou vzdělaní, zkušení a nemají pro ni vlohy
– Nevyvážené očekávání – ředitelé takových škol by měli navštívit podobné školy s lépe zvládnutým chováním, aby zjistili, co jde v jejich podmínkách zlepšit
– Nedostatek finančních zdrojů, nepoměr při financování škol s největším podílem znevýhodněných studentů
Původní zdroj ZDE.
Chování na školách
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (75)
- dětská literatura (22)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (35)
- informační technologie (186)
- inovativní vzdělávání (148)
- názory (19)
- NÚV (1)
- odborná literatura (642)
- pedagogické asociace (105)
- pozvánky (2)
- PR článek (1)
- profese učitele (386)
- projekty (21)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (173)
- školství v regionech (99)
- školství v zahraničí (66)
- výchova (214)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (328)
- výzkum a hodnocení (547)
- vzdělávací politika (802)
- zajímavé tipy (661)
- zaujalo nás (832)
Archiv
- ► 2024 (304)
- ► 2023 (337)
- ► 2022 (350)
- ► 2021 (314)
- ► 2020 (319)
- ► 2019 (311)
- ▼ 2018 (302)
0 komentářů:
Okomentovat