Pandemická situace naplno ukázala, v čem jsou slabiny extrémně decentralizovaného nastavení českého školství. Ministerstvo školství vydává doporučení, ve výsledku ale provedení a kvalita distanční výuky závisí na jednotlivých ředitelích a učitelích. Ve stávající situaci jsou nespokojení ředitelé, zřizovatelé a nakonec i ministerstvo. Provázat školy a ministerstvo by měla nová regionálně zakotvená úroveň řízení a podpory, tzv. střední článek vzdělávacího systému. Text shrnuje problém a rozebírá konkrétní podoby, které střední článek může nabýt.
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (75)
- dětská literatura (22)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (35)
- informační technologie (186)
- inovativní vzdělávání (148)
- názory (19)
- NÚV (1)
- odborná literatura (642)
- pedagogické asociace (105)
- pozvánky (2)
- PR článek (1)
- profese učitele (386)
- projekty (21)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (173)
- školství v regionech (99)
- školství v zahraničí (66)
- výchova (214)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (328)
- výzkum a hodnocení (547)
- vzdělávací politika (802)
- zajímavé tipy (661)
- zaujalo nás (832)
Archiv
- ► 2024 (304)
- ► 2023 (337)
- ► 2022 (350)
- ▼ 2021 (314)
- ► 2020 (319)
- ► 2019 (311)
1 komentářů:
Řídící struktura ministerstvo - školský úřad - škola jistě měla své nedostatky, bohužel byla zničena a velmi neúplně nahrazena nefunkční strukturou vytvořenou na základě nesmyslného územního členění, které vytvořilo tisíce zbytečných placených funkcí politiků a úředníků a mnoho nepřehledných penězovodů. Tato řídící struktura se pokouší zároveň realizovat princip subsidiarity a centralismu, což je pochopitelně nemožné a přináší to množství neřešitelných problémů. Přidáním dalšího prvku, onoho "středního článku" s neznámou pozicí a pravomocemi, se tyto problémy spíše prohloubí a rozmnoží. K vyjasnění či vyladění kompetencí nijak nepřispěje, bude působit přesně opačně.
Okomentovat